SHVATILI SU

Porsche prerađuje svoju električnu platformu za sportske modele. Moći će koristiti i benzince

Prilagodba električne arhitekture za benzinske motore nije ni jednostavna ni jeftina

Porsche, ilustracija

 Porsche
Prilagodba električne arhitekture za benzinske motore nije ni jednostavna ni jeftina

Kada je Porsche 2022. godine najavio da će Boxster i Cayman dobiti isključivo električne nasljednike, odluka se činila neupitnom iako malo nelogičnom. No tržište sportskih automobila u međuvremenu je pokazalo da emocionalni modeli i baterijski pogon ne idu nikako ruku pod ruku onako kako su to planirali stratezi u Zuffenhausenu. Rezultat je promjena kursa i to ozbiljna.

Iako električni 718 Boxster i Cayman i dalje ostaju u planu, Porsche je očito prihvatio činjenicu da potražnja za klasičnim motorima u ovom segmentu neće nestati tako brzo. Posebno kada je riječ o snažnim, purističkim izvedbama, kupci i dalje žele benzin, zvuk i mehaniku. U rujnu je Porsche već potvrdio da će "top-verzije" 718-ice zadržati motor s unutarnjim izgaranjem, no novi navodi britanskog Autocara idu korak dalje.

image

Porsche 718 Boxster

Porsche

Prema tim informacijama, spomenute "top-verzije" zapravo su privremeno rješenje. Riječ je o povratku RS modela aktualne, ali već ugašene generacije 982, prije svega Caymana GT4 RS-a i Boxstera RS Spyder. Ti bi modeli trebali poslužiti kao most između stare i nove ere, dok Porsche ne pripremi potpuno novu generaciju benzinaca, piše Autocar.

Još važnije, čini se da Porsche ozbiljno razmatra prilagodbu nove PPE Sport platforme, koja je izvorno razvijena isključivo za električne 718 modele, kako bi mogla prihvatiti i klasične motore. Takav potez već je viđen kod novog velikog SUV-a s tri reda sjedala, koji je također s čisto električne ideje vraćen u "hibridnu stvarnost".

image

Porsche 718 Cayman

Porsche

Naravno, prilagodba električne arhitekture za benzinske motore nije ni jednostavna ni jeftina. No u Porscheu očito procjenjuju da je to dugoročno isplativije nego razvoj potpuno nove platforme za motore s unutarnjim izgaranjem.

Podsjetimo, Boxster i Cayman morali su sredinom 2024. godine nestati s većine europskih tržišta zbog novih EU propisa o kibernetičkoj sigurnosti. Porsche tada nije vidio smisao u daljnjoj modernizaciji platforme pred kraj životnog ciklusa, izuzev maloserijskih RS izvedbi koje su dobile izuzeće.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2025 14:59