Bugatti bi uskoro mogao ponovno promijeniti vlasnika, i to u smjeru koji bi ga učinio gotovo u potpunosti hrvatskim. Mate Rimac, osnivač Rimac Automobila i aktualni izvršni direktor tvrtke Bugatti Rimac, potvrdio je za Bloomberg da vodi pregovore o otkupu Porscheova udjela u zajedničkoj kompaniji. Time bi Rimac postao jedini vlasnik legendarnog francuskog brenda.
"Nije tajna da razgovaramo", izjavio je Rimac. "Želim donositi dugoročne odluke i ulagati bez potrebe da sve moram objašnjavati pedesetorici ljudi." Njegove riječi jasno otkrivaju želju za većom autonomijom i mogućnošću da brend Bugatti vodi u smjeru koji se uklapa u Rimčevu filozofiju tehnološkog napretka i ekskluzivnog inženjeringa.
Volkswagen Grupa preuzela je Bugatti 1998. godine i od tada ga pretvorila u sinonim za ekstremne performanse i luksuz s modelima poput Veyrona i Chirona koji su obarali brzinske rekorde i postizali astronomske cijene. No, 2021. godine, nakon višegodišnjih pregovora, Volkswagen je većinski udio u Bugattiju prenio na novoosnovanu tvrtku Bugatti Rimac, kojom upravlja hrvatski poduzetnik. Porsche je, kao partner u toj transakciji, zadržao 45 posto vlasništva.
Sada Rimac, prema navodima bliskih izvora, želi preuzeti i taj udio. Njegova ponuda, kako doznaje Bloomberg, iznosi oko 1,1 milijardu dolara, a poduprta je međunarodnim investicijskim fondovima i privatnim kapitalom. Iako konkretni detalji nisu poznati, transakcija bi, ako se dogodi, bila povijesna, hrvatska bi tvrtka time postala stopostotni vlasnik najpoznatijeg svjetskog proizvođača hiperautomobila.
Rimac je u intervjuu priznao da pregovori nisu jednostavni: "Kad razgovarate s velikim korporacijama, uključeno je mnogo različitih interesa, obitelji i emocija." Njegova opaska odnosi se na kompleksnu vlasničku strukturu Porschea, koji je i dalje pod snažnim utjecajem obitelji Porsche-Piëch.
Unatoč složenim odnosima, Rimac je u posljednje četiri godine dokazao da zna kako spojiti tradiciju i inovaciju. Pod njegovim vodstvom Bugatti je lansirao modele Mistral i Tourbillon, koji kombiniraju prepoznatljivu eleganciju marke s novim tehnološkim standardima, dok je Rimac Nevera nastavila rušiti rekorde među električnim hiperautomobilima.
Ako mu uspije preuzimanje, Rimac bi po prvi put u povijesti mogao objediniti pod jednim krovom dvije ikone automobilskog svijeta: najbržu električnu i najlegendarniju benzinsku marku. I dok bi za mnoge to bio vrhunac karijere, za Matu Rimca to bi, kako kaže, bio tek početak stvaranja nove ere hiperautomobila, one u kojoj se tradicija Ettorea Bugattija susreće s vizijom budućnosti iz Hrvatske.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....