SENZACIJA NA POMOLU

Postaje li najprestižnija marka potpuno hrvatska? Mate Rimac želi preuzeti Porscheov udio u Bugattiju

Njegova ponuda, kako doznaje Bloomberg, iznosi oko 1,1 milijardu dolara, a poduprta je međunarodnim investicijskim fondovima

Mate Rimac na predstavljanju nove tvrtke Bugatti Rimac u Dubrovniku 2021.

 Cropix
Njegova ponuda, kako doznaje Bloomberg, iznosi oko 1,1 milijardu dolara, a poduprta je međunarodnim investicijskim fondovima

Bugatti bi uskoro mogao ponovno promijeniti vlasnika, i to u smjeru koji bi ga učinio gotovo u potpunosti hrvatskim. Mate Rimac, osnivač Rimac Automobila i aktualni izvršni direktor tvrtke Bugatti Rimac, potvrdio je za Bloomberg da vodi pregovore o otkupu Porscheova udjela u zajedničkoj kompaniji. Time bi Rimac postao jedini vlasnik legendarnog francuskog brenda.

image

Mate Rimac

Cropix

"Nije tajna da razgovaramo", izjavio je Rimac. "Želim donositi dugoročne odluke i ulagati bez potrebe da sve moram objašnjavati pedesetorici ljudi." Njegove riječi jasno otkrivaju želju za većom autonomijom i mogućnošću da brend Bugatti vodi u smjeru koji se uklapa u Rimčevu filozofiju tehnološkog napretka i ekskluzivnog inženjeringa.

image

Bugatti Brouillard

Bugatti

Volkswagen Grupa preuzela je Bugatti 1998. godine i od tada ga pretvorila u sinonim za ekstremne performanse i luksuz s modelima poput Veyrona i Chirona koji su obarali brzinske rekorde i postizali astronomske cijene. No, 2021. godine, nakon višegodišnjih pregovora, Volkswagen je većinski udio u Bugattiju prenio na novoosnovanu tvrtku Bugatti Rimac, kojom upravlja hrvatski poduzetnik. Porsche je, kao partner u toj transakciji, zadržao 45 posto vlasništva.

Sada Rimac, prema navodima bliskih izvora, želi preuzeti i taj udio. Njegova ponuda, kako doznaje Bloomberg, iznosi oko 1,1 milijardu dolara, a poduprta je međunarodnim investicijskim fondovima i privatnim kapitalom. Iako konkretni detalji nisu poznati, transakcija bi, ako se dogodi, bila povijesna, hrvatska bi tvrtka time postala stopostotni vlasnik najpoznatijeg svjetskog proizvođača hiperautomobila.

image

Bugatti Tourbillon

Bugatti

Rimac je u intervjuu priznao da pregovori nisu jednostavni: "Kad razgovarate s velikim korporacijama, uključeno je mnogo različitih interesa, obitelji i emocija." Njegova opaska odnosi se na kompleksnu vlasničku strukturu Porschea, koji je i dalje pod snažnim utjecajem obitelji Porsche-Piëch.

Unatoč složenim odnosima, Rimac je u posljednje četiri godine dokazao da zna kako spojiti tradiciju i inovaciju. Pod njegovim vodstvom Bugatti je lansirao modele Mistral i Tourbillon, koji kombiniraju prepoznatljivu eleganciju marke s novim tehnološkim standardima, dok je Rimac Nevera nastavila rušiti rekorde među električnim hiperautomobilima.

image

Mate Rimac

Foto:

Ako mu uspije preuzimanje, Rimac bi po prvi put u povijesti mogao objediniti pod jednim krovom dvije ikone automobilskog svijeta: najbržu električnu i najlegendarniju benzinsku marku. I dok bi za mnoge to bio vrhunac karijere, za Matu Rimca to bi, kako kaže, bio tek početak stvaranja nove ere hiperautomobila, one u kojoj se tradicija Ettorea Bugattija susreće s vizijom budućnosti iz Hrvatske.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. studeni 2025 16:04