VOZAČI ŠOKIRANI

Potvrdio i premijer: Velika Britanija zabranjuje prodaju novih benzinaca i dizelaša već 2030.

Osim spomenute zabrane, već 2035. stiže nova zabrana koja se odnosi na plug-in hibride te će tada na tržištu biti samo električari
Porsche Taycan na punjenju
 Porsche

Nakon što se već neko vrijeme o tome pričalo i spekuliralo, u Velikoj Britaniji će sada i službeno od 2030. godine biti zabranjena prodaja novih benzinskih i dizelskih modela! Potvrdio je to i britanski premijer Boris Johnson, a nadodao je kako će samo 5 godina kasnije biti zabranjeni i hibridi! Da, dobro ste pročitali, ova odluka je, kako stvari sada stoje - konačna! Prvotni plan bio je ukinuti hibride 2040. godine, no granice je pomaknuta čak 5 godina ranije. Financial Times prenosi izjavu Borisa Johnsona koji je rekao da će nakon 2030. godine u prodaji ostati samo "hibridni modeli koji mogu prelaziti značajne udaljenosti samo na struju". To bi značilo da mild-hibridne izvedbe vrlo vjerojatno ispadaju iz računice. 

Zabrana se odnosi na nove modele, što znači da će na prometnicama naravno još neko vrijeme nakon 2030. godine voziti benzinci i dizelaši. Ipak, mnogi ističu kako je ovaj porez pretjeran, a definitivno će imati i snažne posljedice, kako na kupce tako i na same proizvođače koji već neko vrijeme usmjeravaju razvoj i resurse na električne modele, no ovako brzu transformaciju vjerojatno nisu očekivali. 

image
Porsche Taycan na punjenju
Porsche

Kako bi potaknuli kupce na kupnju električnog automobila, Boris Johnson je izjavio kako će Velika Britanija investirati čak 2,8 milijarde funti u električna vozila. Pritom je istaknuo kako će novac biti potrošen na izgradnju punionica, ali i "giga tvornica za moderne baterije", prenosi Motor1. 

Očekivano, mnogi su nezadovoljni ovom odlukom i smatraju je naglom i pretjeranom. Mike Hawes, izvršni direktor Društva automobilskih proizvođača i trgovaca Ujedinjenog Kraljevstva (SMMT) ističe kako će ovaj "deadline" biti "ogroman izazov"  za cijelu industriju, te je istaknuo da će uspješnost uvelike ovisiti o razvoju same infrastrukture. 

"Dijelimo ambiciju vlade za vodstvom u dekarbonizaciji cestovnog prijevoza i predani smo putovanju", rekao je. „Proizvođači su uložili milijarde u isporuku vozila koja već pomažu tisućama vozača da se prebace na nulu, ali ovaj novi rok, ubrzan desetljećem, postavlja neizmjeran izazov.

„Uspjeh će ovisiti o uvjeravanju potrošača da si mogu priuštiti ove nove tehnologije, da će ispuniti svoje potrebe za mobilnošću i, što je kritično, da se mogu puniti toliko lako koliko pune gorivo. Zbog toga tražimo od drugih da pojačaju i usklade našu predanost. Sada ćemo surađivati s vladom na pojedinostima ovog plana, koji mora biti postignut tempom kako bi se postigla brza tranzicija koja donosi korist cijelom društvu i osigurava automobilsku proizvodnju i radna mjesta u Velikoj Britaniji. ", prenosi portal Motor1. 

Jasno je kako su kupcima električnih modela zasad najveće barijere još uvijek relativno visoke cijene modela, kao i manjak punionica (s time da spomenuti problem varira od države do države). Iako Velika Britanija već sada ima dobro razvijenu mrežu punionica, uz ovaj propis broj punjača morat će porasti. 

Mnogi se također pitaju i što će se dogoditi sa luksuznim i sportski orijentiranim brendovima i markama čiji su kupci uplaćivali milijune u proračun kroz različite doprinose i poreze. Velik broj bogatih kupaca tako bi mogao svoju englesku adresu zamijeniti primjerice adresom u Njemačkoj gdje će, kako stvari zasad stoje, moći i 2031. godine kupiti neku od budućih generacija Porschea 911 ili primjerice kakvog egzotičnog Ferrari modela...Velik broj pitanja i dalje ostaje neodgovoren, a vrijeme će pokazati kako će se ovaj propis provesti u djelo te kakve će biti posljedice istog...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. prosinac 2020 12:21