U doba električnih pogona i digitalnih sučelja, jedna mala tvrtka iz SAD-a podsjeća svijet da su emocije iza volana još uvijek stvar mehanike, mirisa benzina i zvuka "pravog motora". Runge Cars predstavio je Hetzer, potpuno novi, zrakom hlađeni motor s osam cilindara u bokser rasporedu. Već i sama ideja zvuči kao hommage klasičnim Porscheima 911, no u stvarnosti ide i korak dalje.
Hetzer ima 5,3 litre obujma, četiri bregaste osovine i 32 ventila. Iako snaga još nije objavljena, poznato je da se motor vrti do 9000 okretaja u minuti, što ga svrstava među najspektakularnije atmosferske strojeve današnjice. Runge Cars razvijao ga je sedam godina u suradnji sa Swindon Powertrainom, britanskom inženjerskom kućom s više od pola stoljeća iskustva u automobilskom sportu, te specijalistom za zračno hlađenje Solom Snydermanom.
Motor će pogoniti novi Runge R3, ultralaki sportski automobil mase od samo 780 kilograma, zamišljen kao „najiskrenije i najanalogije“ vozačko iskustvo današnjice. Uparen je sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, a sama tvrtka opisuje ga riječima: "Ovaj motor nije samo stroj - on je izjava" Runge dodaje da je Hetzer konstruiran tako da se bez preinaka može ugraditi i u Porsche 911 klasičnih generacija, čime bi mogao postati predmet želja kolekcionara i proizvođača restomodova diljem svijeta.
Prva tri primjerka bit će ekskluzivno ugrađene u Rungeove vlastite automobile, a narudžbe za motor i R3 bit će otvorene krajem godine. Cijena i službeni tehnički podaci još nisu objavljeni, no Runge najavljuje da će brojke "govoriti same za sebe".
Zanimljivo, ova priča dolazi u trenutku kad veliki proizvođači, od Ferrarija do Porschea i BMW-a, otvoreno priznaju da se motori s unutarnjim izgaranjem ne povlače tako brzo kako se očekivalo. Dok elektrifikacija napreduje, entuzijasti i dalje žele zvuk, vibracije i neposrednost koju struja ne može ponuditi. Rungeov projekt to savršeno utjelovljuje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....