NAJAVA

Porsche 904 Carrera GTS: Ikona s bokser motorom od osam cilindara vraća se u modernoj interpretaciji

Aerfal obećava “ponovno rođenje” legendarnog bokser motora s osam cilindara, koji je originalnu 904-icu pretvorio u trkaćeg giganta

Aerfal Automotive Porsche 904

 Aerfal Automotive
Aerfal obećava “ponovno rođenje” legendarnog bokser motora s osam cilindara, koji je originalnu 904-icu pretvorio u trkaćeg giganta

U povijesti Porschea ne manjka slavnih modela, ali među njima se 904 Carrera GTS iz šezdesetih izdvaja kao jedan od onih automobila koji su istovremeno nosili eleganciju, brutalne performanse i vozne sposobnosti. Izrađen kako bi zadovoljio homologacijska pravila i omogućio Porscheu ulazak u određene utrke, ovaj lagani cestovni kupe sa središnje smještenim motorom danas je predmet žudnje kolekcionara i vrijedi čitavo bogatstvo.

image

Aerfal Automotive Porsche 904

Aerfal Automotive

Sada, šezdeset godina kasnije, nizozemski startup Aerfal Automotive odlučio je ponovno ispričati priču o 904-ki, no na moderni način. Umjesto pukog kopiranja, ideja je restomod, spoj klasičnog dizajna i suvremene tehnologije. Temelj nije rijetki original nego pristupačniji "narodni" Porsche 914, nastao suradnjom Porschea i Volkswagena krajem šezdesetih. Upravo na toj platformi Aerfal gradi svoj projekt, uz pomoć renomiranih partnera poput Multimatica, Tuthilla i Bremba.

image

Aerfal Automotive Porsche 904

Aerfal Automotive

Za dizajn je zaslužan francuski automobilistički stilist Alan Derosier, poznat po projektima inspiriranim legendarnim modelima, dok je 3D modeliranje odradio Antoine Brigot. Izvana, nova interpretacija ostaje vjerna linijama originala. Ima nisko težište, elegantne krivulje i prepoznatljive proporcije. Moderne su intervencije suptilne: LED svjetla, dorađeni usisi zraka i suvremeniji naplatci. Posebno zanimljivo rješenje su vrata koja se otvaraju zajedno s dijelom krova, čime se olakšava ulazak u minimalističku kabinu. Unutra vlada kombinacija retro instrumenata i suvremenih materijala poput titana i kože, u stilu nekih od najuspješnijih restomoda današnjice.

image

Aerfal Automotive Porsche 904

Aerfal Automotive

Najveći adut ipak se skriva iza leđa vozača. Aerfal obećava “ponovno rođenje” legendarnog bokser motora s osam cilindara, koji je originalnu 904-icu pretvorio u trkaćeg giganta. Umjesto 2,0 litara, novi zrakom hlađeni motor će obujmom narasti na 4,0 litre i razvijati oko 400 KS. U projekt se, prema glasinama, uključio i Cosworth, što dodatno podiže očekivanja. Iako snaga ne zvuči ekstremno u današnjim okvirima, cilj nije oboriti rekorde ubrzanja nego stvoriti vozačko iskustvo prožeto karakterom i emocijama, baš onako kako se u šezdesetima gradila Porscheova reputacija.

image

Aerfal Automotive Porsche 904

Aerfal Automotive

Porsche je između 1964. i 1965. proizveo tek 106 primjeraka 904 Carrere GTS, što ih čini previše rijetkim i preskupim za današnje restomodove. Aerfalov potez stoga otvara prostor entuzijastima da osjete duh prošlosti u formi koja je izvediva i održiva. Multimatic će pojačati šasiju, Tuthill je zadužen za ovjes i geometriju, dok će Brembo i Michelin svojim komponentama osigurati da dinamika vožnje odgovara modernim standardima.

image

Aerfal Automotive Porsche 904

Aerfal Automotive

Za sada projekt postoji samo u digitalnim renderima, ali tvrtka najavljuje izradu prototipa i otvaranje knjige narudžbi. Cijena, broj proizvedenih primjeraka i rokovi isporuke još nisu poznati, no zanimanje je već veliko.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 03:55