JEDNOSTAVNO JE

Poznati automobilist otkrio razlog zašto se kupci okreću kineskim autima: ‘Nova stvarnost je već započela‘

Vozne osobine još uvijek su im korak iza europskih modela, ali većini kupaca to nije presudno

Kineski automobili (ilustracija)

 Profimedia
Vozne osobine još uvijek su im korak iza europskih modela, ali većini kupaca to nije presudno

Prodaja kineskih automobila u Europi nezaustavljivo raste, a prema riječima iskusnog automobilskog novinara i stručnjaka, razlog je jednostavan - Kinezi su napokon pogodili što kupci žele. Mat Watson, jedan od najprepoznatljivijih svjetskih auto-recenzenata, autor nebrojenih YouTube videa i nove knjige “AUTOBiography: An A-Z Exposé of Cars”, tvrdi da kineske marke nude paket koji europski proizvođači sve teže ignoriraju, a kupce sve lakše osvaja.

image

BYD, ilustracija

Darko Tomas/CROPIX

Watson ističe da nove generacije kineskih električnih modela izgledaju dojmljivo, imaju iznenađujuće bogate interijere i nude obilje tehnologije, a sve po cijeni koja je nerijetko osjetno niža od cijene zapadnih konkurenata. Upravo taj "premium dojam bez premium cijene" sada, prema Watsonu, privlači mase. On dodaje i kako su "vozne osobine još uvijek korak iza europskih modela, ali većini kupaca to nije presudno, kada sjednu u automobil koji izgleda i doima se skuplje nego što jest, kompromis postaje prihvatljiv".

image

BYD, ilustracija

Darko Tomas/CROPIX

Trend potvrđuju i brojke. Brendovi poput BYD-a, MG-a i Geelyja probijaju se na europskim tržištima brže nego itko do sada. MG je u nekim europskim državama već u Top 10 najprodavanijih, dok BYD u sve više država, pa tako i u Hrvatskoj, nadmašuje Teslu. Razlog za to nije samo atraktivan dizajn i tehnologija, nego i agresivna strategija opremanja. Već i osnovne izvedbe često nude panoramske krovove, napredne infotainment sustave, snažne električne pogone i bogate sigurnosne pakete.

Watson ipak naglašava postojanje negativnih stvari: automobil koji vizualno djeluje kao Audi, BMW ili Volvo, na cesti se ponekad ponaša skromnije. Ovjes, preciznost upravljanja i ukupna dinamika vožnje još uvijek su područja na kojima kineski proizvođači uče. No, u trenutku kada se kupac suoči s činjenicom da za nekoliko tisuća eura manje dobiva više prostora, više opreme i više tehnologije, pitanje je koliko taj dio priče o voznim osobinama uopće znači.

image

MG HS, ilustracija

MG

Kineske marke tako se pozicioniraju agresivno i promišljeno, a njihov uspjeh sve je manje slučajnost, a sve više rezultat strateškog razumijevanja tržišta. Ako nastave ovim tempom, utrka više neće biti samo cjenovna nego i tehnološka, a europski proizvođači morat će odgovoriti jednako hrabro. Watson zaključuje: "Možda se ne voze kao najbolji europski modeli, ali kada pogledate cijenu, opremu i dojam, shvatite zašto ih ljudi kupuju".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2025 19:07