NEVJEROJATNO

Ludi ritam koji ostatak svijeta ne može pratiti: Kina svakih četiri dana predstavi jedan novi model automobila

I kad se uračuna da Kina raspolaže najvećim brojem automobilskih marki, njihov prosjek od 4,1 novog modela po proizvođaču ostaje najbolji

Proizvodnja kineskih automobila, ilustracija

 Profimedia
I kad se uračuna da Kina raspolaže najvećim brojem automobilskih marki, njihov prosjek od 4,1 novog modela po proizvođaču ostaje najbolji

Kineska automobilska industrija već godinama nameće tempo kakav tradicionalni proizvođači više ne uspijevaju pratiti. U analizi koju je za Motor1 napravio Juan Felipe Muñoz iz JATO Dynamicsa, otkriven je podatak koji najbolje opisuje razmjere tog naleta. Do sredine studenoga ove godine kineski proizvođači predstavili su čak 78 potpuno novih serijskih modela. To znači prosječno više od sedam novih automobila svakog mjeseca. I pritom nije riječ o redizajnima.

image

Kineski auti, ilustracija

Profimedia

Japan, koji u globalnom kontekstu obično slovi kao najinovativniji, u istom je razdoblju predstavio 32 nova modela. Europa se zaustavila na 27, dok su američki proizvođači lansirali svega 10. Ukupno je to manje od Kine. I kad se uračuna činjenica da Kina raspolaže najvećim brojem automobilskih marki, njihov prosjek od 4,1 novog modela po proizvođaču ostaje najbolji među analiziranim regijama. Japanski brendovi slijede s 4,0, dok Europa, SAD i Koreja ostaju primjetno iza.

Muñoz objašnjava da je ključ kineskog zamaha u neprekidnoj inovaciji i stalnom širenju portfelja. Brendovi poput BYD-a, Geelyja, MG-a i Cheryja gotovo svaki mjesec dopunjuju ponudu novim varijantama, serijama ili potpuno novim modelima, što potiče i domaću i međunarodnu potražnju. Ta dinamika izravno utječe na sve veći globalni tržišni udio kineskih proizvođača, čiji se rast odvija brže nego što mnoge zapadne strategije predviđaju.

image

Geely, ilustracija

CROPIX

Šira paleta modela ne garantira automatski i veću prodaju, no omogućuje nešto jednako važno, stalnu pozornost tržišta. Svaki novi automobil prilika je za ulazak u medije, reakciju kupaca i praćenje trendova koji se u eri elektrifikacije mijenjaju brže nego ikad. Upravo zato kineski proizvođači rade nove modele u gotovo svim segmentima, od pristupačnih benzinskih automobila do električnih SUV-ova i luksuznih limuzina.

image

Kineski električni auti, ilustracija

Profimedia

Muñoz na kraju upozorava da će zapadni proizvođači morati ozbiljno promisliti o tempu razvoja. Dok Europa i SAD još uvijek prolaze dugotrajne cikluse odobravanja i interne procedure, Kina već prelazi na sljedeću generaciju modela.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2025 19:07