Pravila za vožnju djece u automobilima većini su poznata i jasna. Prema hrvatskom zakonu, naime, djeca mlađa od pet godina smiju se voziti isključivo na stražnjim sjedalima, i to u pravilno pričvršćenoj autosjedalici (iznimka su djeca dobi do dvije godine, koja se pod određenim uvjetima smiju voziti na suvozačkom sjedalu), ona u dobi od pet do 12 godina smiju se voziti samo na stražnjim sjedalima, i to na posebnom postolju, a od 12 godina i stariju djecu smije se voziti na prednjem sjedalu uz korištenje sigurnosnog pojasa.
Stražnja sjedala
Kad govorimo o djetetovu mjestu u automobilu, najsigurnije mjesto na stražnjim sjedalima svakako je ono u sredini. Osim što se radi o središtu vozila koje je najudaljenije od mjesta udara u slučaju prometne nesreće, to je mjesto udaljeno i od bočnih zračnih jastuka kojima su sve češće opremljeni novi automobili, a koji se ne daju isljučiti.
Naime, bočni zračni jastuci mogu u slučaju i ozlijediti dijete ako sjedi uz jedna od bočnih vrata, stoga je preporučljivo da sjedi u sredini. No, što ako, umjesto uobičajenog automobila s četiri ili pet sjedala, vozite dvosjed poput, primjerice, Smarta ForTwo... Pravila su i u tom slučaju jednaka kao kod ostalih automobila: najmlađi moraju biti u autosjedalicama (okrenutima u smjeru suprotnom od smjera vožnje te s isključenim zračnim jastukom), ona u 'prijelaznoj' fazi moraju sjediti na posebnom postolju, a ona od 12 godina smiju sjediti bez ikakvih pomagala, no moraju biti vezana sigurnosnim pojasem.
Pravila za skutere i motocikle su, očekivano, različita. Djeca mlađa od 12 godina nipošto se ne smiju prevoziti na dvokotačima, a premda je djeci starijoj od 12 godina dozvoljena vožnja na suvozačkom mjestu skutera ili motocikla, upitno je koliko je takva vožnja sigurna neovisno o tome što nose zaštitnu kacigu.
Suvozači na skuterima
U svakom slučaju nije preporučljiva, barem ne do 16. godine života, kada djeca i sama smiju polagati ispit za M kategoriju, odnosno za stjecanje dozvole za upravljanje mopedima do 50 ccm. Naime, djeca od 12 do 15 godina nisu psihički ni fizički spremna za vožnju mopedom ili motociklom, neovisno o nošenju kacige. Pri legitimiranju policijskim je službenicima teško utvrditi dob djeteta suvozača na motociklu koje tvrdi da ima 12 godina, a zapravo može biti mlađe. Naime, osobnu iskaznicu djeca su dužna imati tek od 16. godine.
Statistički podaci pokazuju da su vozači automobila, ali i oni dvokotača, iz godine u godinu sve oprezniji te da na našim cestama stradava puno manje djece, neovisno o tome što je broj vozila u prometu veći nego prijašnjih godina. Boljim rezultatima svakako je pridonijela veća osviještenost vozača prema prisutnosti djece u prometu, bilo kao pješacima ili suvozačima, odnosno putnicima u automobilima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....