SLATKE BRIGE

Predobra prodaja: Toyota produljuje životni vijek svojih modela na devet godina

Toyota očekuje da će takav model utjecati na sporiji pad vrijednosti rabljenih automobila

Toyotina tvornica, ilustracija

 Toyota
Toyota očekuje da će takav model utjecati na sporiji pad vrijednosti rabljenih automobila

Toyota je prisiljena promijeniti dugogodišnju filozofiju razvoja. Nakon desetljeća u kojima su se ključni modeli mijenjali u ciklusima od četiri do pet godina, pa kasnije u ritmu od oko sedam godina, japanski proizvođač prelazi na još sporiji tempo. Prema izvještaju Nikkeija, nova strategija predviđa da najvažniji modeli dobivaju potpuno novu generaciju tek svakih devet godina.

Takav potez nije plod financijskih ili prodajnih problema, nego rezultat trenutačne tržišne realnosti. Toyota se već dugo bori s potražnjom koja nadmašuje proizvodne kapacitete, a modeli poput Land Cruisera imaju višegodišnje liste čekanja. Drugim riječima, kada kupci i dalje stoje u redu, nema razloga ubrzavati nove modele čiji razvoj je skup.

image

Toyotina tvornica, ilustracija

Toyota

Umjesto velikih zahvata na karoseriji i platformi, Toyota će u tim produljenim ciklusima sve više koristiti softverske nadogradnje. Najnoviji Camry, koji je zapravo duboka evolucija prethodne generacije, pokazuje kako će taj pristup izgledati u praksi. Softver omogućuje dodavanje novih funkcija pomoći u vožnji, poboljšanja performansi, pa čak i aktivaciju opcija putem pretplate. Uz to, Toyota očekuje da će takav model utjecati na sporiji pad vrijednosti rabljenih automobila, čime kupcima može ponuditi višu vrijednost kroz dulji period.

Produljeni životni ciklus pružit će i stabilniju opskrbu tržišta. Kupcima će biti lakše doći do željenih izvedbi, a modeli će dulje ostajati aktualni, što je iznimno važno u vremenima poremećenih lanaca opskrbe i velikih fluktuacija potražnje.

Toyota razmatra i promjene u veleprodajnoj politici cijena, koje tradicionalno padaju kako model stari. U novoj filozofiji cijene bi se trebale više prilagođavati stvarnoj potražnji nego kalendarskom stažu modela. Ipak, ne slažu se svi s ovim planom. Dio od oko 230 neovisnih japanskih trgovaca boji se toga da bi dinamično određivanje cijena moglo pritisnuti njihove marže. Toyota, međutim, tvrdi da će prosječne veleprodajne cijene ostati stabilne kroz predviđeni devetogodišnji ciklus.

image

Toyotina tvornica, ilustracija

Toyota

Stellantis je godinama istezao životne cikluse svojih američkih i talijanskih modela, dok Tesla u osnovi nikada nije napravila nove generacije Modela S i Modela X. Ako je temelj dovoljno dobar, softver doista može postati glavno sredstvo osvježavanja.

Toyotin potez da produlji životni ciklus modela na gotovo desetljeće stoji u potpunoj suprotnosti s pristupom kineskih proizvođača, koji svoje modele obnavljaju rekordnom brzinom. Markama poput BYD-a, MG-a, Geelyja ili Xiaopenga postalo je uobičajeno izbacivati novu generaciju već nakon tri do četiri godine. Brzina razvoja, agresivno uvođenje novih tehnologija i stalno osvježavanje ponude postali su ključ njihova rasta. Toyota, s druge strane, ulazi u eru usporavanja, svjesno birajući stabilnost umjesto "jurnjave".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 22:13