U 2025. godini državna potpora za kupnju električnih vozila u Hrvatskoj prelazi u novu fazu: cjelokupan rekordni fond od 21,2 milijuna eura usmjeren je isključivo na poslovne subjekte, odnosno tvrtke i obrte. Prijave počinju 15. listopada u 9 sati elektronskim putem, a natječaj je organiziran po principu najbržeg prsta. To znači kako će, kao i prošle godine, svi koji žele vozila na vrijeme morati unaprijed pripremiti svu potrebnu dokumentaciju i biti iznimno brzi, jer se raspoloživa sredstva iscrpe u samo nekoliko sati.
Zahtjev za potporu mogu podnijeti isključivo pravne osobe i obrtnici, dok građani ove godine nisu uključeni u program subvencija. Nadalje, iz natječaja su izuzeti svi registrirani taksi prijevoznici, tvrtke za cestovni prijevoz robe i iznajmljivači vozila. Subvencije ne vrijede za plug-in hibride, već samo za čista električna vozila i vozila na vodik, a najviši pojedinačni iznos koji se može ostvariti po jednom vozilu iznosi 9.000 eura, odnosno do 40 posto neto vrijednosti bez PDV-a. Jedan podnositelj može biti sufinanciran za do deset vozila, ali ukupni iznos po tvrtki ne smije prijeći 90.000 eura.
Odličan izbor modela
Kao ilustracija učinka poticaja ističu se brojke i ponude iz Hyundaijeve električne flote. Hyundai Inster, model koji je ponosni nositelj titule Svjetski električni automobil godine 2025., postaje dostupan poslovnim korisnicima za samo 16.225 eura, zahvaljujući državnoj potpori koja iznosi oko 7.600 eura. Riječ je o izuzetno kompaktnom vozilu, idealnom za gradsku vožnju i logistiku, s baterijom od 42 kWh, deklariranim dometom do 327 km i izuzetno niskom potrošnjom energije (14,3 kWh/100 km). Uz to, postoji i verzija s većom baterijom od 49 kWh, dometom od 370 km i potrošnjom od 14,9 kWh/100 km. Time su troškovi ne samo kupnje nego i eksploatacije drastično manji u odnosu na konvencionalna vozila.
Hyundai Kona Electric, model koji se redovito nalazi na vrhu prodajnih ljestvica u svojoj klasi, s novom baterijom od 65,4 kWh nudi realan domet do 514 km, što omogućuje bezbrižno planiranje putovanja ili gradsku distribuciju bez brige oko punjenja. Uz državni poticaj, konačna cijena iznosi 26.990 eura za verziju s 48,4 kWh baterijom. Ovaj model ističe se i robusnošću te sigurnošću, a motor radi potpuno tiho i bez lokalnih emisija CO2. Potrošnja od svega 14,7 kWh/100 km svrstava ga među najekonomičnija električna vozila na tržištu – dodatna ušteda proizlazi iz izostanka troškova promjene ulja, manjih servisnih intervala i nižih nameta za korištenje infrastrukture.
IONIQ 5 je pravi primjer napretka nove generacije električnih automobila. S baterijom od 63 kWh nudi domet do 440 km, nevjerojatno brzo punjenje zahvaljujući modernoj 800V arhitekturi te visok nivo fleksibilnosti unutrašnjeg prostora. Ubrzanje od 0 do 100 km/h u najjačoj izvedbi traje svega 5,2 sekunde, a pogon na sva četiri kotača (AWD) i snaga do 320 KS jamče sportski doživljaj vožnje. Unutrašnjost je koncipirana tako da pruža maksimalnu udobnost i funkcionalnost, s naprednim infotainment sustavom, dvostrukim digitalnim ekranima od 12,3 inča i intuitivnim ergonomskim rješenjima. Troškovi vlasništva dodatno su niski jer nema izmjena ulja, transmisije ni katalizatora, a sva održavanja su jednostavnija i jeftinija od klasičnih vozila.
Drastična promjena navika
IONIQ 6 impresionira aerodinamičnim oblikom (koeficijent otpora zraka 0,21), luksuznom unutrašnjošću i najdužim dosegom u Hyundaijevoj ponudi – službeno do 614 km s jednom baterijom od 77,4 kWh. Ubrzanje mu je 5,1 sekundu do 100 km/h u AWD verziji snage 325 KS i maksimalnim okretnim momentom od 605 Nm. Inovativni sustav baterija od 800 V omogućuje ultra-brzo punjenje – na primjer, moguće je dodati 351 km dometa za samo 15 minuta na punjaču velike snage, što drastično mijenja svakodnevne navike i planiranje putovanja. Unutrašnjost je dizajnirana poput čahure s obiljem prostora i ambijentalnom rasvjetom. Dva velika ekrana (za instrumente i infotainment), napredni sustavi pomoći vozaču i personalizirane postavke čine ga pravim izborom za poslovne korisnike koji žele premium iskustvo, efikasnost i zero-emissions status. Osnovna cijena uz maksimalne poticaje i bonusna sniženja iznosi 37.390 eura.
Najnoviji luksuzni električni SUV upravo je stigao u Hrvatsku i time u potpunosti zaokružio Hyundaijevu gamu električnih vozila. Ioniq 9 pomiče granice očekivanja od električnih automobila — prostran, moćan i atraktivan, zasigurno će pronaći put i do hrvatskih kupaca, iako, nažalost, prelazi cjenovni prag za ostvarivanje državnih poticaja.
Svi Hyundai modeli pokriveni su bogatim tvorničkim jamstvima i mrežom servisa, a činjenica da rade gotovo nečujno, ne emitiraju CO2 i smanjuju ukupne troškove održavanja te goriva, čini ih pametnim poslovnim izborom za budućnost. Sam proces prijave za poticaje prilagođen je digitalnom poslovanju – sve se odvija kroz eFZOEU i NIAS, a dokumentacija je pojednostavljena za elektronsko podnošenje, stoga je realno očekivati još bržu dinamiku natječaja no prethodnih godina.
Jasno je kako Fond time šalje snažnu poruku svim poduzećima i obrtima koji žele korak naprijed prema održivosti i digitalizaciji voznog parka: ulaganje u električna vozila, uz ovakvu razinu državne potpore i jasne računice uštede, nije samo ekološka i imidž odluka, već i računarski isplativa poslovna strategija.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Hyundaija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....