ŠKODA RAPID

Prostranija od prve generacije Octavije

Novi model dolazi na tržište krajem godine po cijeni od oko 100.000 kuna
Novi model dolazi na tržište krajem godine po cijeni od oko 100.000 kuna

Škoda je brend koji je trenutačno u ekspanziji. Novi modeli, obnova postojećih, jasno je da je cilj češke tvrtke postati važan igrač i to na globalnoj razini. Tko bi to pomislio prije dvadesetak godina! Jedna od novosti je novi model Rapid. Iako je zapravo riječ o sasvim novom segmentu za Škodu, cijela priča nije iznenađenje. Dva su faktora za takvo razmišljanje. Prvi je to što je zapravo novi Rapid dimenzijama unutarnjeg prostora i prtljažnika veći od prve generacije Octavije, dakle Škoda je već imala igrača u toj klasi, a drugi je to što dizajn ima jasne obiteljske crte i zapravo se odmah prepoznaje Škodin potpis.

Velika prostranost

Rapid ne nudi ništa revolucionarno, ali je racionalan model koji ima velike adute u ovo krizno vrijeme. Prvi je prostranost. Odmah možemo staviti točku na “i” i reći da je to najveći automobil u svojoj klasi. Tu mislimo na unutarnji prostor koji bez pretjerivanja može primiti četiri odrasle osobe čija prtljaga može stati u nevjerojatno velik prtljažnik od čak 550 litara. Još je k tome utovar olakšan lažnim petim vratima koji automobilu daju izgled limuzine, a s druge strane ima praktičnost hatchbacka.

Dizajn instrumentne ploče i centralnoga grebena također je tipičan za Škode. Nema ekstravagancije, sve je racionalno, što je riječ vodilja za ovaj model.

Bogata oprema

Oprema je dobra, a kvaliteta materijala i završna obrada u skladu s očekivanjima. Ponuda motora je orijentirana prema benzincima, što je donekle i logično jer su oni traženija roba. Ako stavimo sa strane trocilindrični početni motor koji razvija 75 konja, dvije jače verzije koriste poznati 1,2-litarski TSi motor snage 86 i 105 konja. Vrh ponude čini 1,4-litarski motor od 122 konja. Dakle, svi su benzinci moderni agregati koji su štedljivi i nude dobre performanse, uz korištenje magične trendovske riječi “downsizing”.

Dva dizelaša u ponudi

Dizelsku ponudu čine dvije verzije 1,6-litarskog TDi agregata. U slabijem modelu koji će na tržište doći u drugom dijelu 2013. godine razvija 90 konja, dok jači model ima 105 konja. Upravo smo taj model i vozili u okolici Bratislave na svjetskoj prezentaciji. Pokazao se učinkovitim i štedljivim. Okretni moment daje mu elastičnost u vožnji, a i same performanse doista su odlične jer razvija najveću brzinu od 190 km/h i ima ubrzanje do 100 km/h za 10,6 sekundi. U prosjeku troši samo 4,4 litre eurodizela. Automobil ima dobar ovjes, jedino mjenjač ima samo pet brzina, ali ista je situacija i s VW Golfom istog motora. Rapid u Hrvatsku dolazi krajem godine, točna cijena nije poznata, ali se govori o 100.000 kuna, što je odličan omjer uloženog i dobivenog za taj obiteljski automobil.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 06:27