Unatoč nedavnom usporavanju rasta prodaje električnih vozila, ipak ih je sve više na cestama, pa broj odštetnih zahtjeva u slučaju sudara koji uključuju električne aute i dalje raste u Sjevernoj Americi. Najnovije istraživanje pokazuje da je popravak električnih vozila često osjetno skuplji u odnosu na tradicionalna vozila s pogonom na unutarnje izgaranje.
Prema posljednjoj studiji američke tvrtke Mitchell, broj odštetnih zahtjeva za električna vozila porastao je za 2,5 posto u SAD-u i 3,95 posto u Kanadi tijekom drugog tromjesečja 2024. Mitchell izvještava da je prosječni odštetni zahtjev za električna vozila koja se mogu popraviti u drugom tromjesečju 2024. iznosio 5753 dolara u SAD-u i 6534 kanadskih dolara u Kanadi.
Nasuprot tome, vozila s pogonom na benzin i dizel imala su u prosjeku znatno nižu cijenu popravka od 4806 dolara u SAD-u i 4958 kanadskih dolara u Kanadi. To znači da je popravak električnih vozila oštećenih u sudaru bio 20 posto skuplji u SAD-u i čak 31 posto skuplji u Kanadi u usporedbi s vozilima s pogonom na unutarnje izgaranje.
Kada je riječ o markama i modelima, Tesla Model 3 i Model Y prednjače po učestalosti odštetnih zahtjeva. Na njih otpada više od polovice svih slučajeva. To nije iznenađujuće, s obzirom na njihov ogroman broj na cesti, što prirodno povećava vjerojatnost da će biti uključeni u nesreće.
Prema ovom istraživanju, blagi hibridi imaju usporedive troškove popravka s modelima koji za pogon koriste samo motore s unutarnjim izgaranjem. Međutim, složeniji plug-in hibridi također imaju osjetno veće troškove popravka nakon sudara, konkretno 12,5 posto više od vozila s motorima na unutarnje izgaranje.