
Jednom su se proizvođači previše nadali i doživjeli pad, i na dobrom su putu da to učine ponovno. Brendovi se muče naučiti lekcije s tržišta električnih automobila. Kažu da se prodaja oporavlja, ali rang ljestvice ne pokazuju u tom smjeru. Možemo se zapitati. ‘Zašto mute vodu?‘ Ne može se živjeti od iluzija, ili barem tako kažu.
Barem ne velika većina građana, ali čini se da automobilske marke žive u paralelnom svemiru. Jer, od stagnacije prodaje električnih automobila, prešli smo na iznimnu razinu euforije. Situacija koju treba tretirati s oprezom.
Problem je što smo to već prošli. Ta pretjerana euforija, to slavlje budućnosti, završilo je pravom katastrofom. Zato je sada, kada neki brendovi i industrijski konzultanti sugeriraju da se prodaja električnih automobila počinje oporavljati, najbolje to uzeti s rezervom, jer to čini se - jednostavno nije istina, piše motor.es.
U Europi se električni automobili moraju pomiriti sa surovom stvarnošću. Rezultati u prva četiri mjeseca ove godine nagovijestili su kako će se tržište ponašati u nadolazećim mjesecima, baš kao što ćemo tek u listopadu imati pravu predodžbu o tome kako će godina završiti. Imajući to na umu, podaci konzultantske tvrtke poput JATO Dynamicsa pokazuju da "tržište električnih modela značajno raste", dosegnuvši 28 posto u travnju.
Međutim, ovaj rašireni porast kod nekih marki je zavaravajući i ne znači da se prodaja oporavlja jer se odnosi na određeni model koji je upravo pušten u prodaju, no osvojio je javnost i uživa u trenutku slave. Zato pogledajte sljedeću tablicu koja prikazuje 30 najprodavanijih automobila na Starom kontinentu od siječnja do travnja. Situacija za električne nije bolje ni prema polovici godine u lipnju su uglavnom najprodavaniji promijenili mjesta, Renault Clio je svrgnuo Daciju Sandero s trona, a VW T Roc je skočio na treće mjesto.
Pozicija Model Prodano Rast/pad
1 Dacia Sandero 87.565 -10,5 %
2 Peugeot 208 75.108 -1 %
3 Renault Clio 74.659 +2,7 %
4 VW Golf 70.833 -17,8 %
5 VW Tiguan 70.785 +20,1 %
6 Citroën C3 67.414 -3 %
7 VW T-Roc 67.364 -2,6 %
8 Dacia Duster 63.957 +13 %
9 Toyota Yaris Cross 63.601 -3,7 %
10 Peugeot 2008 62.752 +3,7 %
11 Opel Corsa 61.046 +10,2 %
12 Toyota Yaris 59.011 -5,1 %
13 Nissan Qashqai 55.348 -7,5 %
14 Škoda Octavia 54.716 -22,4 %
15 KIA Sportage 52.065 -9,9 %
16 FIAT Panda 51.879 -1,2 %
17 Ford Puma 50.931 -13,9 %
18 Renault Captur 50.571 +1,6 %
19 Hyundai Tucson 49.736 -7,8 %
20 MG ZS 47.034 +38,8 %
21 Peugeot 3008 46.076 -52,3 %
22 Toyota C-HR 41.925 +9,6 %
23 BMW X1 40.222 +12,9 %
24 VW T-Cross 39.377 +1,5 %
25 Audi A3 37.818 -20,9 %
26 Toyota Corolla 37.731 +24 %
27 Nissan JUKE 37.440 +2,4 %
28 Jeep Avenger 37.297 +44,5 %
29 Ford Kuga 36.728 +1 %
30 Škoda Fabia 36.414 + 7,8 %
Podaci DataForce
Kao što vidite, među trideset najpoželjnijih u prva četiri mjeseca 2025. nema električnih automobila, tako da porast prodaje električnih automobila o kojem neki brendovi govore nije dovoljan da bi bili među najprodavanijima.
Zapravo, najprodavaniji električni automobil u ova prva četiri mjeseca pojavljuje se na 33. mjestu, a to je Tesla Model Y.
Sljedeći u redu je novitet Škoda Elroq (od svibnja) bolji od Volkswagen ID.4, koji zauzima 44. mjesto, a ne mnogo iza njega nije ni Model 3, na 49. mjestuu prva četiri mjeseca. No, proizvođači se također igraju s nečim što obično izaziva zbunjenost. Modeli poput Peugeota 208 imaju električne verzije - E-208 - ali one nisu prikazane na ljestvici, jer nema podjele po verzijama.
To jest, kada određeni automobil, poput francuskog, ima različite motore, računaju se samo najprodavaniji, a to su, u pravilu, motori s unutarnjim izgaranjem. Brendovi žele tvrditi da se prodaja električnih automobila oporavlja kako bi privukli širu javnost i potaknuli ih na prelazak na e-mobilnost. Stoga smanjuju prodaju automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem kako bi izbjegli kompenzaciju za novu formulu za emisije koju je predložila Europa i izbjegli kazne za prekomjerne emisije. Još jedan marketinški trik...
Komentari
0