Marketinški trikovi

Raste li prodaja električnih auta u Europi? Statistike ne ukazuju u tom smjeru, nisu ni među prvih 30

Brendovi pokušavaju napuhavanjem balona o novim registracijama e-vozila zavarati istinu... i kupce

Električni auti, ilustracija

Brendovi pokušavaju napuhavanjem balona o novim registracijama e-vozila zavarati istinu... i kupce

Jednom su se proizvođači previše nadali i doživjeli pad, i na dobrom su putu da to učine ponovno. Brendovi se muče naučiti lekcije s tržišta električnih automobila. Kažu da se prodaja oporavlja, ali rang ljestvice ne pokazuju u tom smjeru. Možemo se zapitati. ‘Zašto mute vodu?‘ Ne može se živjeti od iluzija, ili barem tako kažu.

Barem ne velika većina građana, ali čini se da automobilske marke žive u paralelnom svemiru. Jer, od stagnacije prodaje električnih automobila, prešli smo na iznimnu razinu euforije. Situacija koju treba tretirati s oprezom.

Problem je što smo to već prošli. Ta pretjerana euforija, to slavlje budućnosti, završilo je pravom katastrofom. Zato je sada, kada neki brendovi i industrijski konzultanti sugeriraju da se prodaja električnih automobila počinje oporavljati, najbolje to uzeti s rezervom, jer to čini se - jednostavno nije istina, piše motor.es.

image

Električni auti, ilustracija

U Europi se električni automobili moraju pomiriti sa surovom stvarnošću. Rezultati u prva četiri mjeseca ove godine nagovijestili su kako će se tržište ponašati u nadolazećim mjesecima, baš kao što ćemo tek u listopadu imati pravu predodžbu o tome kako će godina završiti. Imajući to na umu, podaci konzultantske tvrtke poput JATO Dynamicsa pokazuju da "tržište električnih modela značajno raste", dosegnuvši 28 posto u travnju.

Međutim, ovaj rašireni porast kod nekih marki je zavaravajući i ne znači da se prodaja oporavlja jer se odnosi na određeni model koji je upravo pušten u prodaju, no osvojio je javnost i uživa u trenutku slave. Zato pogledajte sljedeću tablicu koja prikazuje 30 najprodavanijih automobila na Starom kontinentu od siječnja do travnja. Situacija za električne nije bolje ni prema polovici godine u lipnju su uglavnom najprodavaniji promijenili mjesta, Renault Clio je svrgnuo Daciju Sandero s trona, a VW T Roc je skočio na treće mjesto.

image

Renault Clio E-Tech Esprit Alpine u Pragu

Pozicija Model Prodano Rast/pad

1 Dacia Sandero 87.565 -10,5 %

2 Peugeot 208 75.108 -1 %

3 Renault Clio 74.659 +2,7 %

4 VW Golf 70.833 -17,8 %

5 VW Tiguan 70.785 +20,1 %

6 Citroën C3 67.414 -3 %

7 VW T-Roc 67.364 -2,6 %

8 Dacia Duster 63.957 +13 %

9 Toyota Yaris Cross 63.601 -3,7 %

10 Peugeot 2008 62.752 +3,7 %

11 Opel Corsa 61.046 +10,2 %

12 Toyota Yaris 59.011 -5,1 %

13 Nissan Qashqai 55.348 -7,5 %

14 Škoda Octavia 54.716 -22,4 %

15 KIA Sportage 52.065 -9,9 %

16 FIAT Panda 51.879 -1,2 %

17 Ford Puma 50.931 -13,9 %

18 Renault Captur 50.571 +1,6 %

19 Hyundai Tucson 49.736 -7,8 %

20 MG ZS 47.034 +38,8 %

21 Peugeot 3008 46.076 -52,3 %

22 Toyota C-HR 41.925 +9,6 %

23 BMW X1 40.222 +12,9 %

24 VW T-Cross 39.377 +1,5 %

25 Audi A3 37.818 -20,9 %

26 Toyota Corolla 37.731 +24 %

27 Nissan JUKE 37.440 +2,4 %

28 Jeep Avenger 37.297 +44,5 %

29 Ford Kuga 36.728 +1 %

30 Škoda Fabia 36.414 + 7,8 %

Podaci DataForce

Kao što vidite, među trideset najpoželjnijih u prva četiri mjeseca 2025. nema električnih automobila, tako da porast prodaje električnih automobila o kojem neki brendovi govore nije dovoljan da bi bili među najprodavanijima.

Zapravo, najprodavaniji električni automobil u ova prva četiri mjeseca pojavljuje se na 33. mjestu, a to je Tesla Model Y.

image

JATO dinamics

Sljedeći u redu je novitet Škoda Elroq (od svibnja) bolji od Volkswagen ID.4, koji zauzima 44. mjesto, a ne mnogo iza njega nije ni Model 3, na 49. mjestuu prva četiri mjeseca. No, proizvođači se također igraju s nečim što obično izaziva zbunjenost. Modeli poput Peugeota 208 imaju električne verzije - E-208 - ali one nisu prikazane na ljestvici, jer nema podjele po verzijama.

image

Električni auti, ilustracija

To jest, kada određeni automobil, poput francuskog, ima različite motore, računaju se samo najprodavaniji, a to su, u pravilu, motori s unutarnjim izgaranjem. Brendovi žele tvrditi da se prodaja električnih automobila oporavlja kako bi privukli širu javnost i potaknuli ih na prelazak na e-mobilnost. Stoga smanjuju prodaju automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem kako bi izbjegli kompenzaciju za novu formulu za emisije koju je predložila Europa i izbjegli kazne za prekomjerne emisije. Još jedan marketinški trik...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Učitavanje komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
21. kolovoz 2025 05:21