OGROMAN POTENCIJAL

Rijeka postaje ključno čvorište globalnog lanca autoindustrije? Stižu auti iz Italije, Poljske, Slovačke...

Ovogodišnja brojka od 3.300 prekrcanih vozila još uvijek je neusporediva s 900.000 vozila koliko godišnje prođe kroz luku Koper

Novi lučki terminal Rijeka, ilustracija

 Damir Krajac/CROPIX
Ovogodišnja brojka od 3.300 prekrcanih vozila još uvijek je neusporediva s 900.000 vozila koliko godišnje prođe kroz luku Koper

Nakon što je u riječkoj luci krajem lipnja ove godine započeo prekrcaj tereta automobila i kombi vozila u uvozu, od početka ovog mjeseca krenuo je i prekrcaj automobila za izvoz, što predstavlja prvi značajniji izvoz vozila preko riječke luke u zadnjih nekoliko desetljeća, još od vremena kad je bivša tvornica Torpedo izvozila svoje traktore i gospodarska vozila.

Ukupno je u ovoj godini u Rijeci na brodove i s njih prekrcano više od tri tisuće vozila.

Ovog ponedjeljka je na Bečkoj obali pristao ro-ro brod ‘Lider Bulut‘, brodara UGR Lines koji je dio grupacije Abu Dhabi Port Group, dug 142 metra i širok 21 metar, na koji je tijekom utorka započeo ukrcaj oko tisuću vozila namijenjenih turskom tržištu.

Riječ je uglavnom o osobnim vozilima i lakim gospodarskim vozilima marki Peugeot, Citroen, Opel, Fiat i Iveco, koji su u Rijeku stigli iz tvornica u Slovačkoj i Poljskoj. Ro-ro brod Lider Bulut u riječku luku je već bio pristao 1. listopada, kada je ukrcan prvi teret vozila za izvoz iz Rijeke, piše Novilist.

Strateško čvorište

"S velikim zadovoljstvom objavljujemo početak dugo očekivanog tjednog ro-ro servisa, koji podrazumijeva redovito pristajanje ove vrste brodova u luku Rijeka u svrhu uvoza i izvoza automobila. Ovaj važan iskorak predstavlja ključni korak u zaokruživanju cjelovitog logističkog ciklusa te dodatno učvršćuje poziciju luke Rijeka kao jednog od strateških prometnih čvorišta u međunarodnom lancu opskrbe.

image

Luka Rijeka, ilustracija

Damir Skomrlj/CROPIX

Zahvaljujući ostvarenju poslovne suradnje s jednim od najvećih svjetskih proizvođača automobila Stellantis i logističke kompanije Emil Frey Logistics, u vlasništvu distributera Emil Frey, te zajedničkim naporima i suradnji svih dionika u logističkom procesu uspješno smo do sada izvršili prihvat od ukupno šest brodova", rekao je Marko Mišković, član uprave Luke Rijeka, u povodu prekrcaja novog tereta vozila u luci.

Do sada, počevši s prvim brodom koji je pristao krajem lipnja ove godine, dodao je, ukupno je prekrcano oko 3.300 vozila u dopremi i otpremi s terminala za generalni teret Rijeka, u čemu je sudjelovalo više od 500 specijaliziranih kamiona za prijevoz vozila.

"Proširenje aktivnosti prometom automobila preko terminala Luke Rijeka omogućeno je upravo zahvaljujući značajnim ulaganjima u infrastrukturu, povećanju operativne učinkovitosti te kontinuiranoj posvećenosti sigurnosti, pouzdanosti i kvaliteti usluge. Ovaj projekt rezultat je zajedničkih napora i suradnje svih dionika uključenih u lučke i logističke procese", rekao je Mišković, kazavši kako bi brodovi za prijevoz automobila u budućnosti trebali biti uobičajen prizor u riječkom lučkom bazenu.

Prvi brod s teretom automobila koji je ove godine pristao na DeFranceschiejvom gatu bio je Ulusoy-5 koji je iz talijanske luke Gioia Tauro u Rijeku dovezao nešto više od 400 vozila, proizvođača Fiat, Peugeot i Citroen, namijenjenih hrvatskom tržištu i tržištima okolnih zemalja, a taj je teret označio prekretnicu u poslovanju Luke Rijeka, jer je prvi put nakon više od dva desetljeća započeo prekrcaj vozila, visokoprofitabilnog i relativno čistog tereta u riječkoj luci.

image

Transport automobila brodom, ilustracija

Profimedia

Vrijedan teret

"Riječ je o visokoprofitabilnom teretu, ali i vrlo čistom teretu koji je više nego poželjan u svakoj luci. Posebno u ovom trenutku jer proživljavamo tešku godinu, rekao je tada Duško Grabovac, predsjednik uprave Luke Rijeka, dodajući kako prihvat i otprema ove vrste vrijednog tereta ne bi bili mogući da nije bilo projekata uređenja lučkih površina i infrastrukture, provedenih u zadnjih nekoliko godina, uz sufinanciranje iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).

Povratak vozila kao tereta u riječku luku komentirao je i Alen Jugović, predsjednik Nadzornog odbora Luke Rijeka, kazavši kako je to posljedica prijedloga uprave društva za povećanje vrsta tereta u luci, s naglaskom na profitabilnije terete.

"To ne znači da odbijamo druge terete, već ih raspoređujemo po drugim terminalima i otvaramo riječkom bazenu prostor za nove terete koji će biti profitabilniji. I to ne samo profitabilniji za Luku Rijeka, nego i za druge subjekte, s obzirom na to da se mogu stvarati dodatni prihodi, od održavanja vozila do primjerice prijevoza vozila, što mogu raditi i naši studenti.

Osim toga, riječ je o čišćem teretu, u odnosu na neke druge, a i puno ljepšem prizoru u luci. Vjerujem da smo okrenuli novu stranicu u povijesti Luke Rijeka", rekao je Jugović.

Povećanje postojećih kapaciteta

Prema planovima Lučke uprave, prvenstveno kada je riječ o proširenju platoa Praške obale, kapaciteti riječke luke za prihvat i otpremu vozila trebali bi biti značajno povećani, što bi dodatno pridonijelo njenoj konkurentnosti.

Ovogodišnja brojka od 3.300 prekrcanih vozila tek je dio prometa automobila u primjerice, Luci Kopar u Sloveniji, kroz koju godišnje prođe i po više od 900 tisuća vozila, no svakako je dobra vijest da je i ova vrsta tereta od ove godine prisutna u Rijeci, piše Novilist.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. prosinac 2025 11:42