Flow boiling module

Rješenje na vidiku? Tehnologija NASA-e može napuniti električne automobile za samo pet minuta!

Primjena ove nove tehnologije rezultirala je dosad neviđenim smanjenjem vremena potrebnog za punjenje EV-ova u cijelom svijetu

Punjač za EV, ilustracija

Profimedia

Pokazalo se da tehnologija NASA-e razvijena za misije na Mjesec i Mars može napuniti električno vozilo za samo pet minuta "hlađenjem" topline koju stvara vodič kroz koji prolazi struja.

Koristeći NASA-in Flow Boiling Module kao nacrt, istraživači sa Sveučilišta Purdue dramatično su smanjili količinu topline koja putuje kroz žice kako bi progurali 1400 ampera, jedinicu električne struje kroz kabele.

To je u usporedbi s 520 ampera koje isporučuju najnapredniji punjači. Budući da punjenje na najbržim punjačima može potrajati i do 20 minuta, mnogi ljudi odlučili su ostati na strani unutarnjeg izgaranja.

Punjač za EV, ilustracija

Profimedia

Ali ovaj novi sustav puni EV-ove gotovo brzo kao što "pištolj" puni automobil na benzinskim postajama.

Ovu tehnologiju pozdravile bi države poput Kalifornije i New Yorka u SAD, ali i svih ostalih koje zabranjuju prodaju novih automobila s pogonom s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine.

NASA-ina tehnologija prvotno je izrađena za Međunarodnu svemirsku postaju, gdje je testirana u mikrogravitaciji kako bi se osigurao njezin uspjeh u budućim svemirskim postajama.

Ideja je da će laboratorij u orbiti i druge letjelice trebati tehnologiju koja može učinkovito prenositi toplinu kroz sustave - inače bi mehanika mogla izgorjeti.

Flow Boiling and Condensation eksperiment

Purdue University

To je potaknulo interes Issama Mudawara, profesora strojarstva na Purdueu, koji je 2021. konstruirao prototip za koji je u prošli utorak objavljeno da će biti uspješan u pogonu električnih vozila.

Modul također podsjeća na stanicu za punjenje u stvarnom svijetu, jer uključuje pumpu, cijev istog promjera kao stvarni kabel za punjenje, iste kontrole i instrumente, zajedno s istim brzinama protoka i temperaturama.

"Primjena ove nove tehnologije rezultirala je dosad neviđenim smanjenjem vremena potrebnog za punjenje električnih vozila u cijelom svijetu", objavila je NASA-a. Ipak, do eventualne primjene moglo bi proći još vremena...