Koenigsegg je poznat po pomicanju granica mogućeg, ali sa svojim najnovijim modelom ponovno podiže ljestvicu. Sadair’s Spear, zapravo ekstremna izvedba hiperautomobila Jesko, nastala je s jednom idejom: dominirati na stazi ali i na cesti, jer auto ima i cestovnu homologaciju.
Iza imena krije se osobna priča. Sadair’s Spear bio je omiljeni trkaći konj Jeska von Koenigsegga, oca osnivača i direktora tvrtke, Christiana von Koenigsegga. Kao i model Jesko, i nova izvedba odaje počast ocu osnivača Koenigsegga, sada povodom njegovog 80. rođendana.
Tvrtka je svoj poznati 5-litreni V8 s dva turbopunjača dodatno doradila. Zahvaljujući novoj kalibraciji i učinkovitijem hlađenju, snaga na obični benzin sada iznosi 1300 KS, dok na E85 gorivo (85 posto etanola) dostiže čak 1625 KS što je 25 KS više od modela Jesko Attack. I sve to bez ikakve elektrifikacije. Snaga se prenosi preko Koenigseggova jedinstvenoga Light Speed Transmission (LST) mjenjača bez zamašnjaka koji ima devet brzina i kojim se upravlja isključivo putem polugica na upravljaču.
Masa je smanjena za 35 kilograma, čime Sadair’s Spear premašuje omjer snag. Ovjes je dodatno unaprijeđen lakšim oprugama i novorazvijenim prednjim Triplex amortizerima, dok kočioni sustav koristi višeslojne karbonsko-keramičke diskove s jačim materijalima u trkaćim pločicama.
Na stražnjem dijelu aerodinamička učinkovitost dovedena je na novu razinu zahvaljujući dvostrukom aktivnom stražnjem spojleru, redizajniranim podnicama i novim otvorima iznad blatobrana. Stražnji kraj vozila produžen je radi boljeg protoka zraka, dok prednji kraj dobiva veće usmjerivače zraka i dodatne otvore na poklopcu motora i bokovima, sve s ciljem postizanja optimalne stabilnosti i potiska. Rezultat cijele ove kombinacije je 1,1 sekunda brže vrijeme po krugu na švedskoj trkaćoj pisti Gotland Ring, u usporedbi s već ionako ekstremnim Jeskom Attack.
Unutrašnjost je fokusirana na smanjenje mase, ali ne i na odricanje od komfora. Nova središnja konzola, karbonska sjedala, minimalna zvučna izolacija - sve ovo je u funkciji performansi. No zadržani su elementi poput SmartCluster digitalnog zaslona, bežičnog punjenja mobitela i sustava kamera za parkiranje s pregledom od 360 stupnjeva. Standardno dolazi sa sigurnosnim pojasevima u tri točke, dok su oni u šest točaka dostupni opcionalno.
Proizvest će se samo 30 primjeraka, a svi su već unaprijed rasprodani. Cijena nije iznosi oko 4,5 milijuna eura. Christian von Koenigsegg opisuje ovaj model kao „prirodan razvojni korak“, naglašavajući njegovu savršenu ravnotežu sirove snage, aerodinamičke sofisticiranosti i karizme na cesti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....