SVJETSKA PREMIJERA

Sadair’s Spear: Ovo je Koenigseggov novi fenomenalni stroj za rekorde stvoren za stazu i za cestu. Nazvan je po trkaćem konju

Rezultat ove kombinacije je 1,1 sekunda brže vrijeme po krugu na trkaćoj stazi Gotland Ring u usporedbi s "ludim" Jeskom Attack

Koenigsegg Sadair‘s Spear

 Koenigsegg Media
Rezultat ove kombinacije je 1,1 sekunda brže vrijeme po krugu na trkaćoj stazi Gotland Ring u usporedbi s "ludim" Jeskom Attack

Koenigsegg je poznat po pomicanju granica mogućeg, ali sa svojim najnovijim modelom ponovno podiže ljestvicu. Sadair’s Spear, zapravo ekstremna izvedba hiperautomobila Jesko, nastala je s jednom idejom: dominirati na stazi ali i na cesti, jer auto ima i cestovnu homologaciju.

image

Koenigsegg Sadair‘s Spear

Koenigsegg Media
image

Koenigsegg Sadair‘s Spear

Koenigsegg Media

Iza imena krije se osobna priča. Sadair’s Spear bio je omiljeni trkaći konj Jeska von Koenigsegga, oca osnivača i direktora tvrtke, Christiana von Koenigsegga. Kao i model Jesko, i nova izvedba odaje počast ocu osnivača Koenigsegga, sada povodom njegovog 80. rođendana.

image

Koenigsegg Sadair‘s Spear

Koenigsegg Media

Tvrtka je svoj poznati 5-litreni V8 s dva turbopunjača dodatno doradila. Zahvaljujući novoj kalibraciji i učinkovitijem hlađenju, snaga na obični benzin sada iznosi 1300 KS, dok na E85 gorivo (85 posto etanola) dostiže čak 1625 KS što je 25 KS više od modela Jesko Attack. I sve to bez ikakve elektrifikacije. Snaga se prenosi preko Koenigseggova jedinstvenoga Light Speed Transmission (LST) mjenjača bez zamašnjaka koji ima devet brzina i kojim se upravlja isključivo putem polugica na upravljaču.

image

Koenigsegg Sadair‘s Spear

Koenigsegg Media

Masa je smanjena za 35 kilograma, čime Sadair’s Spear premašuje omjer snag. Ovjes je dodatno unaprijeđen lakšim oprugama i novorazvijenim prednjim Triplex amortizerima, dok kočioni sustav koristi višeslojne karbonsko-keramičke diskove s jačim materijalima u trkaćim pločicama.

image

Koenigsegg Sadair‘s Spear

Koenigsegg Media

Na stražnjem dijelu aerodinamička učinkovitost dovedena je na novu razinu zahvaljujući dvostrukom aktivnom stražnjem spojleru, redizajniranim podnicama i novim otvorima iznad blatobrana. Stražnji kraj vozila produžen je radi boljeg protoka zraka, dok prednji kraj dobiva veće usmjerivače zraka i dodatne otvore na poklopcu motora i bokovima, sve s ciljem postizanja optimalne stabilnosti i potiska. Rezultat cijele ove kombinacije je 1,1 sekunda brže vrijeme po krugu na švedskoj trkaćoj pisti Gotland Ring, u usporedbi s već ionako ekstremnim Jeskom Attack.

image

Koenigsegg Sadair‘s Spear

Koenigsegg Media

Unutrašnjost je fokusirana na smanjenje mase, ali ne i na odricanje od komfora. Nova središnja konzola, karbonska sjedala, minimalna zvučna izolacija - sve ovo je u funkciji performansi. No zadržani su elementi poput SmartCluster digitalnog zaslona, bežičnog punjenja mobitela i sustava kamera za parkiranje s pregledom od 360 stupnjeva. Standardno dolazi sa sigurnosnim pojasevima u tri točke, dok su oni u šest točaka dostupni opcionalno.

image

Koenigsegg Sadair‘s Spear

Koenigsegg Media

Proizvest će se samo 30 primjeraka, a svi su već unaprijed rasprodani. Cijena nije iznosi oko 4,5 milijuna eura. Christian von Koenigsegg opisuje ovaj model kao „prirodan razvojni korak“, naglašavajući njegovu savršenu ravnotežu sirove snage, aerodinamičke sofisticiranosti i karizme na cesti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 03:29