AKTUALNO

SAVJETNIK Kako oživjeti poplavljeni auto

Oprez: zahvati u sam svoj majstor režiji vode u još veće probleme
 Foto/CROPIX

Šteta od poplava koje su pogodile slavonsku ravnicu zbrajat će se mjesecima. A nakon popravka kuća, trebat će se suočiti s isušivanjem i popravkom potopljenih auta. Vlasnici polica punog kasko osiguranja pritom imaju najmanje briga. Samo trebaju ostaviti automobil u zatečenom stanju, nakon čega slijedi isplata štete. Vjerojatno će i tu biti natezanja, no ništa strašno. Svakako više problema mogu očekivati vlasnici starijih auta bez kaska. Jedino što takvima preostaje je pokušati osposobiti auto. Dosadašnja praksa pokazuje da je ishod krajnje neizvjestan, a ovisi o tome je li auto bio djelomično ili potpuno poplavljen, koliko je dugo proveo pod vodom, koliko je star, koji je model... Prednost starijih auta je što nemaju toliko elektronike kao novi, pa su šanse za oživljavanje veće.

Postupak vraćanja u život zapravo je presložen da bi se izvodio u 'sam svoj majstor' režiji, pa je posao najbolje prepustiti stručnim osobama, automehaničaru i autoelektričaru. Za početak, kada se auto konačno nađe na suhom, treba ga ostaviti otvorenog dan-dva da se sva voda iz njega što je moguće više ocijedi. Dobro je izvaditi i sjedala, kojima će zbog debljine i natopljenosti trebati dulje vrijeme za sušenje. Isto vrijedi za obloge vrata, prtljažnika, podove... Važno je napomenuti da se motor ni u kojem slučaju ne smije pokušati uključivati, jer će se napraviti još veća šteta.

Zbog prodrle vode treba iz motora, mjenjača, servo uređaja i kočnica ispustiti sva ulja, baciti sve stare filtre, svjećice, brizgaljke... Nije loše na prazno zavrtjeti par puta motor, kako bi se izbacio dio vode iz gornjeg dijela motora. Naravno, motor će trebati otvoriti i očistiti, isto tako spremnik goriva, sve dovode goriva, pumpe goriva i vode, hladnjak... Akumulator također treba izvaditi, a svu elektroniku, poput instrumentne ploče, rastaviti i isušiti. Isto vrijedi za svjetla. Dakle, osposobljavanje poplavljenog auta, koje uključuje i dezinfekciju unutrašnjosti, nikako nije posao za laike, već za iskusne stručnjake. Ako vraćanje u život na koncu i uspije, treba računati da se baš sva voda ne može izvući iz svih šupljina. Lako je moguće da s protekom vremena dođe i do hrđanja. No, i to je bolje nego ostati bez auta...

Jedino što preostaje vozačima koji nisu uplatili kasko je dugačak i zahtjevan pokušaj oživljavanja auta, koji treba prepustiti mehaničarima i električarima

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 08:51