RAZGOVOR

Šef dizajna Volkswagena: ‘Novi električni ID.3 je prekretnica, baš poput Bube i Golfa‘

Prvi čovjek dizajnerskog odjela marke iz Wolfsburga otkrio nam je kako je došlo do stvaranja zasebnog projekta unutar koncerna
Klaus Bischoff, dizajner

n Po čemu je obitelj ID. posebna?

- Nikada u povijesti Volkswagena nije došlo do ovakvog tehnološkog napretka. S projektom ID. obitelji htjeli smo pokazati za što smo sve sposobni. Za nas je od početka bilo jasno da nam je potrebna zasebna platforma za električnu mobilnost kako bi ispunili naše standarde u pogledu dometa, kvalitete, ali i cijene. Kao što vidite, izgled električnog vozila potpuno je drugačiji. Najvažnija komponenta više nije motor, već baterija, koja smo smjestili u podu vozila i tako osigurali nisko težište. S MEB platformom, ID. obitelj je namijenjena da bude isključivo električna.

n Koje prednosti nudi MEB platforma?

- Ovaj pristup nudi prednosti koje ne bi bile moguće sa zajedničkom platformom za električne i standardne motore. Željeli smo stvoriti emocionalnu mobilnost koja nije ograničena na racionalne argumente. Električna mobilnost mora biti prva - a ne utješna nagrada.

n Jeste li radili kompromise u pogledu dizajna?

- Električno vozilo ima drugačije zahtjeve. Opskrba zrakom više nema veliku ulogu, dok je aerodinamika itekako bitna za doseg. Na ovaj zahtjev odgovorili smo besprijekornim, ‘tekućim’ dizajnom.

n Kakav je ID.3 u vožnji?

- Prije ID obitelji već smo imali nekoliko električnih vozila, poput e-Golfa, no bilo nam je jasno da ćemo s odvojenom platformom za električnu mobilnost postići puno više. Nisko težište i odmah dostupni okretni moment vozaču pružaju nevjerojatan osjećaj vožnje. U kombinaciji s tehnološki naprednijim korisničkim sučeljem i funkcijama povezivanja koje ovise o situaciji, stvaramo iskustvo mobilnosti koje nema nitko u kompaktnoj klasi.

n ID. obitelj gotovo je kompletna, koji su vaši planovi za budućnost?

- ID.3 je samo početak jer cijela ID. obitelj uskoro kreće u proizvodnju. No, na tome nećemo stati, već radimo na ‘budućnosti nakon budućnosti’.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 13:54