Ford prolazi kroz tihu, ali dubinsku transformaciju. Dok se javnost najčešće fokusira na promjene u električnoj strategiji i stalna preispitivanja EV planova, ispod površine odvija se jednako važan zaokret, svjesno povlačenje iz segmenta pristupačnih, masovnih automobila. Drugim riječima, Ford je odlučio prestati igrati igru u kojoj, prema vlastitom priznanju, nikada nije imao prave šanse protiv Toyote i Hyundaija.
To je otvoreno priznao izvršni direktor Jim Farley u razgovoru za argentinski dnevnik La Nación. U tom intervjuu Farley je bez uobičajenog korporativnog jezika objasnio zašto su modeli poput Fieste i Focusa nestali iz ponude i zašto se Ford više ne želi predstavljati kao proizvođač koji nudi sve, od osnovnih gradskih automobila do velikih pick-upova.
Prema Farleyju, ideja da Ford bude "proizvođač za svakoga" imala je gotovo simboličku, povijesnu težinu. Ambicija je bila jasna - slijediti duh Modela T i nuditi široko dostupne automobile. No, realnost globalnog tržišta pokazala se neumoljivom. Troškovi proizvodnje jednostavno nisu bili konkurentni japanskim i korejskim proizvođačima, koji su desetljećima brusili učinkovitost upravo u tom segmentu.
"Nije bila pogreška pokušati, ali bila je pogreška ustrajati", poručio je Farley, priznajući da Ford nije imao troškovnu prednost potrebnu za dugoročnu borbu u klasi jeftinijih vozila. Rezultat je bio jasan. restrukturiranje ponude i fokus na ono u čemu je Ford snažniji, ali i profitabilniji.
Posljednjih godina to se vrlo konkretno vidi. S američkog tržišta nestali su Fusion, Taurus, Edge, a nedavno i Escape, dok je europska ponuda nakon ukidanja Fiesta, Focusa i Mondea osjetno smanjena. Globalna prodaja pritom je osjetno pala u odnosu na razdoblje između 2013. i 2017., kada je Ford godišnje isporučivao više od 6,3 milijuna vozila. Danas se ta brojka stabilizirala između 4,2 i 4,4 milijuna primjeraka.
No, manja prodaja ne znači i slabiji rezultat. Naprotiv, Ford sada zarađuje na vozilima koja igraju na emocije, identitet i nasljeđe marke. Mustang, Bronco, koji dolazi u Europu i različite Raptor izvedbe pick-upova nisu zamišljeni kao racionalni izbori, već kao proizvodi koji izazivaju želju, strast i lojalnost. Upravo u tome Farley vidi budućnost marke.
Umjesto da se natječe s Toyotom Corollom i sličnim masovnim modelima, Ford se danas radije pozicionira kao proizvođač profitabilnijih vozila, čak i po cijenu manjeg tržišnog udjela. To je rizična, ali svjesna odluka i jasan znak da se era "auta za sve" za Ford definitivno zatvara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....