‘STRUJA JE BUDUĆNOST‘

Šef Volva: "Kinezi će dominirati autoindustrijom, a neki zapadni proizvođači neće preživjeti"

Hakan Samuelsson

 Profimedia

Hakan Samuelsson se vratio iz mirovine kako bi vodio Volvo kroz jedno od njegovih najizazovnijih razdoblja. Suočen s razočaravajućom prodajom, softverskim greškama, kašnjenjima u ključnim novim modelima, pa čak i prijetnjom zabrane prodaje u SAD-u, Li Shufu, milijarder koji stoji iza kineskog Geely Automotive Holdingsa, većinskog vlasnika Volva, obratio se 74-godišnjem Šveđaninu, koji je prethodno vodio Volvo gotovo cijelo desetljeće i vodio ga kroz javno uvrštavanje na burzu 2021. godine.

Ponovno na čelu tvrtke od travnja, Samuelsson je za Bloomberg rekao da neće sve zapadne marke preživjeti prijelaz na električne automobile.

image

Volvo tvornica, ilustracija

Profimedia

"Pojavit će se novi dominantni igrači, baš kao što su to bili Ford, GM, Toyota i Volkswagen u starom svijetu. U novom svijetu bit će dva ili tri vrlo jaka kineska brenda. To će otežati prostor za stare brendove. Dakle, to će pokrenuti (val) restrukturiranja. Neke će se tvrtke prilagoditi novim okolnostima i preživjeti. Druge neće" – pesimističan je Samuelsson.

Na kraju je rekao:

"Autoindustrija će biti električna, nema povratka. U nekim regijama možda će trebati malo više vremena, ali smjer je jasan. Za oko 10 godina svi će automobili biti električni i bit će jeftiniji", piše HAK.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 14:46