Iako Mazda već godinama uspješno vozi na dva kolosijeka s elektrificiranim modelima, ali i novim generacijama benzinaca i dizelaša, nova Šestica postala je potpuno električni model. Odluka koja je mnoge ostavila u nevjerici, za Japance uopće nije sporna. Oni naime, tvrde da s novom Šesticom nisu samo ispunili birokratske formalnosti i izbjegli plaćanje kazni zbog prevelike emisije CO2, nego žele pokazati mišiće i krenuti u otvoreni napad na Volkswagen ID.7 i Teslu Model 3.
S dužinom od 492 i širinom od 189 cm, Mazda 6e je na tragu proporcija stare Šestice. Iako vizualno usklađena s ostatkom Mazdine obitelji, futuristički dizajn s osvijetljenom prednjom maskom i oštrim LED svjetlima pruža trenutnu prepoznatljivost.
Više od vanjštine oduševljava potpuno digitalizirana unutrašnjost, nakrcana novim tehnološkim arsenalom japanske marke. Ispred vozača se nalaze ploča s instrumentima od 10,2 inča, virtualni head-up zaslon na kojem se projiciraju informacije o vožnji na površini stakla dijagonale 50 inča te ogroman središnji zaslon od 14,6 inča.
Kontra trendovima koji zazivaju povratak fizičkih prekidača, Mazda ih je bez milosti uklonila. Nestao je čak i poznati okretni prekidač kojim se upravljalo izbornicima multimedije, pa sada željeno birate prstima na dodirnom zaslonu. Prostrana unutrašnjost serijski dolazi s velikim panoramskim krovom, čak 64 opcije ambijentalnog svjetla i glazbenim sustavom Sony sa 14 zvučnika, a prestižan osjećaj stvaraju sjedala od mekane Nappa kože i prvoklasni materijali filigranske završne obrade.
Električna Šestica dostupna je u dvije izvedbe: standardna je opremljena litij-željezo-fosfatnom baterijom od 68,8 kWh, što je dovoljno za doseg od 479 km (WLTP). Straga smješten elektromotor u ovom slučaju generira 258 KS i 300 Nm, a stotka se hvata za 7,6 sekundi. Maksimalna brzina punjenja je 165 kW, a za dizanje kapaciteta od 10 do 80 posto potrebne su 24 minute.
Model s dugim dosegom (Long Range) ima veću litij-nikal-mangan-kobalt-oksidnu bateriju od 80 kWh, koja povećava doseg za dodatnih 73 kilometra. No, baterijski sklop tu može podnijeti punjenje od slabijih 90 kW, povećavajući vrijeme dopune od 10 do 80 posto kapaciteta na 47 minuta. Osim toga, izvedbu Long Range pokreće 13 KS slabiji motor od od onoga u modelu sa standardnim dosegom (okretni moment je isti), što rezultira nešto sporijim ubrzanjem (7,8 sekundi). Maksimalna brzina oba modela je ista (175 km/h), kao i masa od 1960 kilograma.
Na kratkoj vožnji u blizini Zagreba isprobali smo Long Range izvedbu koja nas je dojmila gotovo idealnom raspodjelom težine (47:53) i ponašanjem na zavojitim cestama bez ikakvog naginjanja karoserije. Pokazalo se, naime, da dvije tone teška obiteljska krstarica čvrsto i smireno prolazi kroz brze zavoje i mijenja smjer s ugodnom oštrinom.
Cijene Mazde 6e u Hrvatskoj startaju na 43.500 eura, a treba napomenuti već u baznoj varijanti dolaze 19-inčni aluminijski naplatci, panoramski krov, dvozonska klima, toplinska pumpa, kožni upravljač, kamere, senzori te sva sila aktivnih i pasivnih sustava pomoći u vožnji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....