VOZILI SMO

ŠKODA OCTAVIA COMBI Ponovo nenadmašna ponuda prostora

Prtljažnik nove Octavija Combi s osnovnih 610, preklapanjem sjedala raste na čak 1740 litara
Prtljažnik nove Octavija Combi s osnovnih 610, preklapanjem sjedala raste na čak 1740 litara

Nova karavanska Octavia spremna je prostranošću, a ponajprije prtljažnikom, nadmašiti raskoš limuzine – tako je bilo još od prve generacije. A ništa se nije promijenilo niti dolaskom treće koja je dimenzijama sada na pragu srednje klase. Što znači da puše za vrat bratskom Passatu, ali i Mazdi 6, Insigniji Sports Tourer… Dok limuzina iza petih vrata skriva prostor od 590, karavanska izvedba za smještaj prtljage nudi čak 610 litara.

Ništa značajno, ali vrijedno spomena, tim više ako se zna da je karavan poput limuzine rastegnut na 466 cm, a ima i jednak međuosovinski razmak od 269 cm. Znači, podjednako je jednostavan za manevriranje po gradu, a opet nudi veću praktičnost. Tim više jer mu iskoristivost povećava i što preklapanjem sjedala nastaje potpuno ravna podnica, a moguće je preklopiti i suvozačko sjedalo.

Ipak, više od svega impresionira prostor od 1740 litara, što nije dovoljno samo za ležerna putovanja na more ili skijanje, nego gotovo i za profesionalno bavljenje selidbama (Roomster, primjerice, nudi 1585 litara). Za upravljačem, izdašno namjestivim po visini i dubini, tako uvijek imate osjećaj da vladate situacijom, a ništa lošije se ne osjećate niti na stražnjoj klupi (širinom od 181,5 cm za ramena se nudi jednak prostor kao u Passatu), iako je ondje izdašan prostor za noge djelomično dobiven i skraćivanjem sjedeće površine (5 cm kraća nego na prednjim sjedalima).

U vožnji se nudi pohvalna udobnost, a posebno su se iskazale kočnice, koje i na papiru ulijevaju sigurnost (zaustavni put pri brzini od 100 km/h iznosi kratkih 36,6 metara). Uvjerili smo se da ne treba izbjegavati niti osnovni turbobenzinac 1.2 TSI od 86 KS. Usprkos skromnoj snazi pokazao se sasvim dostatnim, barem dok Combi – koji je, inače, izdašnim korištenjem visokočvrstog čelika smršavio za čak 102 kg u odnosu na prethodnika - nije pretovaren… A tome je pomogao i uzorit 5-stupanjski mjenjač, preciznih i uglađenih hodova. Inače, nova karavanska Octavija na naše tržište stiže već u srpnju kada će biti poznate i cijene.

Od srpnja u ponudi i Octavia 4x4

Gotovo 20 posto svih karavanskih Octavija prodanih u 2012. imalo je pogon na sva četiri kotača. Nova Octavia Combi 4x4 dolazi s dizelašima 1.6 TDI i 2.0 TDI te turbobenzincem 1.8 TSI, a naoružana je novom, petom generacijom Haldex spojke te je štedljivija za prosječno 14 posto. Elektronska blokada diferencijala na prednjoj i stražnjoj osovini standardni je dio opreme.

Benzinski: 1.2 TSI (86 KS) 1.2 TSI (105 KS), 1.4 TSI (140 KS), 1.8 TSI (180 KS)

Dizelski: 1.6 TDI (105 KS), 2.0 TDI (150 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2025 11:00