VELIKI TEST

ŠKODA OCTAVIA 1.6 TDI Nije Passat, ali nije niti daleko

Nova Octavia nudi puno prostora i velik prtljažnik (590 litara), a s dizelašem od 105 KS troši 4,5 litre
 FOTO: Ivan Lacković
Nova Octavia nudi puno prostora i velik prtljažnik (590 litara), a s dizelašem od 105 KS troši 4,5 litre

Nova Octavia, rastegnuta je na 466 cm (+9 u odnosu na prethodnu), ima međuosovinski razmak od 269 cm (+8,5 cm), tek 2 cm manji od Passata, ali je još uvijek bliža kompaktima nego srednjoj klasi. Češka limuzina sad zbilja djeluje za klasu ozbiljnije i udobnije, a pritom se i vozi lepršavije. Zasluga je to korištenja čelika visoke čvrstoće, zbog čega je u prosjeku 100 kilograma lakša od prethodnice, a pritom niti najmanje nije žrtvovana masivnost izrade. A ozbiljnosti značajno pridonosi i prostranost. Širinom od 181,5 cm nova Octavia za ramena nudi jednak prostor kao i Superb, i tek centimetar manje od Passata ili Audija A4.

A nudi se i znatan prostor za noge, pa se i straga udobno mogu smjestiti dvometraši. Naprijed se sjedi zbilja kraljevski, u sjedalima koja pružaju izvrstan oslonac, dok se noge putnika straga ipak brže umaraju. Kad se odignu peta vrata, skladno ukalupljena u limuzinsku karoseriju, pred vama se otvara prtljažnik od golemih 590 litara, a o kakvoj se raskoši radi najbolje pokazuje što Passatov nudi 565 litara (-25). Osim toga, iskoristivost mu, uz peta vrata koja se visoko odižu u zrak, povećavaju i nizak utovarni rub (68 cm od tla). Ozbiljnost se osjeća i za upravljačem, već uz osnovnu opremu Active izdašno namjestivom po dubini i visini, a od srednje izvedbe Ambition obloženog i kožom.

Izrada armature je prvoklasna i u rangu prestižnih modela Audija. Od društva iz Ingolstadta, zapravo, razlikuje se tek po nešto skromnijim materijalima. Dojmu tako učinkovito pridonosi i najbogatija, ali i najskuplja izvedba u ponudi, za koju iz novčanika treba izvući prihvatljivih 10.000 kuna više nego kad se bira osnovna Active (u slučaju 1.6 TDI). Automatska dvozonska klima i kromirani ukrasi, uz alu naplatke (i srednja oprema Ambition još uvijek donosi čelične) nude dozu prestiža i udobnosti više. Osim toga, tek u izvedbi Elegance dobiva se multimedijski sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir.

No, kome nije do razmetanja bit će sretan i s osnovnom izvedbom Active, koja ima sve potrebno – klimu, ABS/ESP, radio/CD, el. podizače prednjih stakala, brdo zračnih jastuka uključujući i onaj za koljena vozača... A pohvalan je i smještaj za upravljačem, koji olakšava i sjedalo vozača podesivo po visini, pa se ugodno mogu smjestiti vozači svih uzrasta. Testiralo smo primjerak s tržišno najzanimljivijim dizelašem 1.6 TDI sa 105 KS i emisijom CO2 od tek 99 g/km. Kao i svi motori u ponudi, s izuzetkom osnovnog 1.2 TSI s 86 KS, nosi oznaku Green tec, što znači da serijski dolazi sa sustavom Start&Stop, filtrom čađe i regenerativnim kočenjem, kada alternator pretvara kinetičku energiju u električnu i njome puni akumulator.

Vozite li se više-manje ravnom dionicom otvorene ceste, prosjek iznosi oko 4,0 litre, u gradu tek sramežljivo prelazi 5, koliko broji i tijekom ravnomjerne vožnje autocestom, prosječnom brzinom od 130 km/h. Zbog toga ne treba čuditi niti što doseg s punim spremnikom goriva, iako on broji sasvim prosječnih 50 litara, iznosi čak 1200 kilometara. A dizelaš od 105 KS pritom ima i sasvim dovoljno snage za ugodnu vožnju. Nije, naravno, sportski nastrojen, no iznad 1500/min omogućuje brza i sigurna pretjecanja, dok se na autocesti može nabrati i priličnih 191 km/h.

Ne treba strahovati niti što mjenjač nudi na papiru škrtih 5-stupnjeva (Passat s istim motorom dolazi sa 6-stupanjskim mjenjačem). Preciznih je, kratkih i uglađenih hodova, a dolazi i s osjetno razvučenim petim stupnjem, tako da se izostanak šestog niti ne osjeti. Čak niti na autocesti, gdje pri 130 km/h okretaji broje uhu, ali i potrošnji sasvim prihvatljivih 2400/min. Nova Octavia lijepo se i vozi. Čvrst i fino ukrućen ovjes s polukrutom osovinom straga spremno drži pravac.

Zaključak? Nova Octavia ima sve potrebno za uspjeh na tržištu – uz iznimnu kvalitetu izrade, superštedljivu motorizaciju i raskošnu prostranost, jaki su aduti i četverogodišnje jamstvo te prihvatljiva cijena. Primjerice, dimenzijama približno jednaka VW Jetta s dizelašem 1.6 TDI dostupna je od 180.560 kn, cijena osnovne Opel Astre Sedan 1.7 CTDI iznosi 162.740 kn, dok za Octaviju 1.6 TDI treba izdvojiti 153.450 kn. Doduše, ima i povoljnijih kompaktnih limuzina, ali niti jedna od njih kvalitetom nije blizu Octaviji. Niti dolazi u peterovratnoj izvedbi s prtljažnikom od 590 litara...

Octavia 1.6 TDI Elegance

Tehnički podaci

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1598 ccm

Snaga 77 kW/105 KS od 3000 do 4000/min

Okr. moment 250 Nm od 1500 do 2750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 466 x 181,5 x 146 cm

Osovinski razmak 269 cm

Prtljažnik 590/1580 litara

Masa/nosivost 1322/650 kg

Najveća brzina 191 km/h

0-100 km/h 10,8 sekundi

Potrošnja 4,6/3,3/3,8 l/100 km

Ispuh CO2 99 g/km

Cijena: 163.323 kuna

S doplatama: 166.053 kuna

Osnovni model (1.2 TSI) 129.886 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2025 15:42