Mokro lišće, šljunak, jaka kiša, zaleđene ceste i snijeg… Sve to povećava opasnost od proklizavanja, zbog čega Škoda sad već tradicionalno nudi izvedbe s pogonom 4x4. Iznimka nije niti nova Octavia. Pogon na sve kotače izveden je pomoću elektronički regulirane lamelne spojke smještene izravno na stražnju osovinu, spremne zahvaljujući nizu senzora koji prikupljaju informacije o kutu upravljača te okretajima motora i kotača u milisekundi osigurati pogon 4x4. Tijekom faze gibanja uslijed inercije ili pri manjem opterećenju pogon se odvija preko prednje osovine. Na skliskoj podlozi lamelna spojka raspodjeljuje okretni moment između svih kotača, a kad prednji kotači nemaju dobro prianjanje do 90 posto okretnog momenta može prenijeti na stražnje kotače.
Kako je riječ o naprednom pogonu 4x4, međutim, možda najbolje pokazuje što se u slučaju potrebe čak 85 posto okretnog momenta može prenijeti na samo jedan kotač. Blagodati ovakvog koncepta su brojne. Prvenstveno, nudi se veća sigurnost upravljanja i stabilnost u situacijama kad uvjeti na cesti nisu idealni, ali i bezbrižniji silazak s asfaltirane podloge. Zahvaljujući sposobnosti sustava da u svakom trenu osigura potreban pogonski moment za stražnju osovinu, opasan gubitak prianjanja kotača gotovo je u potpunosti isključen čak i u najizazovnijim prolascima kroz zavoje, pa i prilikom nešto žustrije vožnje po makadamu ili skliskoj podlozi. S druge strane, dok se vozi umjerenim tempom i po suhoj podlozi, potrošnja je otprilike jednaka kao kod izvedbi s prednjim pogonom.