Službeni automobil je za mnoge zaposlenike vrlo važan dio ugovora o radu. No, korištenje službenog auta vezano je uz stroga pravila. Tko ih prekrši, riskira novčane kazne i gubitak osiguravateljskog pokrića, ali i radnopravne posljedice uključujući prekid ugovora o radu. Ovo je 10 ključnih pogrešaka koje ne smijete napraviti.
Greška 1: Privatno korištenje kartice za gorivo
Namjensko korištenje kartice za točenje goriva u privatno vozilo predstavlja jasno kršenje obveza. Smatra se povredom ugovora i prekršajem, a poslodavci to ne moraju tolerirati, čak ni ako se radi o malim iznosima. Zaposlenici tako riskiraju momentalni prekid radnog odnosa.
Greška 2: Bijeg s mjesta nesreće
Napuštanje mjesta nesreće je kazneno djelo. Za vozače službenih vozila to ima dvostruke posljedice: osim kaznenih, moguće su i radnopravne mjere.
Greška 3: Točenje krivog goriva
Greška pri točenju goriva može izazvati visoke troškove. Suprotno mišljenju većine vozača, to se ne smatra nesrećom, nego greškom u rukovanju – stoga osiguranje obično ne pokriva štetu.
Greška 4: Ignoriranje sigurnosti poput tlaka u gumama
Vožnja s preniskim tlakom u gumama ili drugim sigurnosnim propustima krši zakon. Vozač mora osigurati tehničku ispravnost vozila. U slučaju nesreće, to može ugroziti pokriće iz osiguranja. Vozač odgovara za ispravnost vozila, a propuštene kontrole smatraju se nepažnjom, što osiguravatelju daje pravo da smanji ili odbije isplatu.
Greška 5: Privatna vožnja bez dozvole
Ne daju svi poslodavci dozvolu za privatnu upotrebu službenog automobila. Tko ga ipak koristi za odmore ili privatna putovanja, riskira posljedice.
Greška 6: Gubitak ključa i nepažljivo korištenje
Ako se izgubi ključ vozila ili se vozilo koristi nemarno, nastaje problem. Kritično je ako se gubitak ne prijavi odmah – u tom slučaju krađa nije pokrivena. Također su problematična oštećenja u autopraonicama ako, primjerice, nisu sklopljena ogledala.
Greška 7: Vožnja pod utjecajem alkohola ili droga
Vožnja pod utjecajem alkohola ili droga redovito ima teške posljedice – kaznene i radnopravne. Uobičajene su opomene ili izvanredni otkazi.
Greška 8: Posuđivanje auta prijateljima ili susjedima
Davanje službenog auta trećim osobama gotovo je uvijek zabranjeno. Čak i kod kratkih vožnji osiguranje može prestati vrijediti.
Radi se o povredi dužnosti, a moguće posljedice su opomena ili otkaz.
Greška 9: Nemaran odnos prema vozilu
Prljavština, neodržavanje ili površinska oštećenja mogu se tumačiti kao povreda obveza. Poslodavac očekuje pažljivo rukovanje imovinom.
Greška 10: Službenim automobilom na trkaću stazu
Korištenje službenog vozila na trkaćim stazama zabranjeno je u gotovo svim ugovorima. Tko ipak sudjeluje na takvim događajima izlaže vozilo povećanom riziku i obično postupa protivno ugovoru. Čak i šteta nastala tijekom naizgled bezazlenih trening vožnji može izazvati značajne troškove. Štetu gotovo uvijek plaća korisnik sam, a moguće su i posljedice na poslu, piše Fenixmagazin.
Svake godine, čitatelji njemačkog AutoBilda dijele svoja iskustva i biraju najbolje primjerke službenih automobila u sedam kategorija. Izbor je sličan kao i u Hrvatskoj, a preporučene modele pronađite OVDJE.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....