RESTOMOD ELISE

Središnje sjedalo i samo 600 kilograma mase: Je li ovo najbolji vozački auto na svijetu?

Mazda MX-5 teži više nego dvostruko, a čak i serijski Elise iz 1996. djeluje “pretežak” u odnosu na ovaj automobil

Analogue Automotive VHPK

 Analogue Automotive
Mazda MX-5 teži više nego dvostruko, a čak i serijski Elise iz 1996. djeluje “pretežak” u odnosu na ovaj automobil

Kad je Lotus Elise 1996. debitirao s masom manjom od 800 kilograma, svijet ljubitelja automobila je bio oduševljen. Danas, u eri SUV-ova teških gotovo tri tone, takva brojka zvuči kao fikcija. No britanska tvrtka Analogue Automotive odlučila je otići i korak dalje. Predstavila je VHPK, ekstremni restomod prve generacije Elisea, koji teži svega 600 kilograma i donosi jedinstveni vozački doživljaj sa sjedalom postavljenim točno u sredinu.

Sjedalo u sredini nije slučajna ideja. Riječ je o referenci na trkaće Elise prototipove iz kasnih devedesetih, koji su se utrkivali prije pojave modela Exige. Time se ne dobiva samo na osjećaju ekskluzivnosti, već i na optimalnoj raspodjeli mase, što dodatno pojačava reputaciju Elisea kao jednog od "najčistijih" sportskih automobila svih vremena.

image

Analogue Automotive VHPK

Analogue Automotive

Tajna izuzetno niske mase VHPK-a leži u "karbonskoj dijeti". Novi paneli karoserije izrađeni su od karbonskih vlakana, a isti je materijal upotrijebljen i za kotače, interijer pa čak i kočnice.

Pod haubom je ostao Roverov K-series motor, izvorno sa samo 120 KS, ali poznat po spremnosti na visoke okretaje. U ovom projektu motor ide u ekstreme. Naime, 1,8-litreni agregat sada razvija 250 KS. U kombinaciji s masom od 600 kilograma to daje omjer snage i mase od preko 400 KS po toni – brojku dostojnu superautomobila.

image

Analogue Automotive VHPK

Analogue Automotive

Automobil se, naravno, oslanja na ručni šesterostupanjski mjenjač i mehanički čist pristup vožnji. U eri elektrifikacije i sveprisutne elektronike, VHPK je povratak u svijet u kojem su vozač i cesta u prvom planu. To potvrđuje i estetika, automobil izgleda kao spoj svemirskog broda i trkaćeg prototipa, s agresivnim aerodinamičnim perajama i titanijskim ispušnim sustavom izrađenim 3D printom.

No, kao i uvijek kad se radi o ovakvim projektima, ekskluzivnost dolazi uz cijenu. Proizvest će se samo 35 primjeraka, a iako cijena još nije objavljena, jasno je da VHPK neće biti nasljednik relativno povoljnog sportskog automobila koji je Lotus nekoć predstavljao. Ovo je automobil za kolekcionare, za entuzijaste spremne platiti bogatstvo da dožive ono što je Colin Chapman uvijek zagovarao, maksimalne performanse kroz minimalnu masu.

image

Analogue Automotive VHPK

Analogue Automotive

Usporedba s modernim sportskim automobilima otkriva koliko je VHPK poseban.Mazda MX-5 teži više nego dvostruko, a čak i serijski Elise iz 1996. djeluje “pretežak” u odnosu na ovaj restomod. Analogue Automotive time ne nudi samo automobil, nego i podsjetnik na filozofiju koja je oblikovala cijelu eru sportskih vozila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. prosinac 2025 20:15