NOVI PROBLEMI

Stellantis ponovno gasi proizvodne linije zbog slabe prodaje: Ovo su pogođeni modeli

Njemački Auto Motor und Sport dodatno je uzburkao duhove objavom da kineski proizvođači pokazuju interes za kupnju Alfe Romeo

Stellantisova tvornica Poissy

 Thibaud MORITZ/AFP
Njemački Auto Motor und Sport dodatno je uzburkao duhove objavom da kineski proizvođači pokazuju interes za kupnju Alfe Romeo

Stellantis se suočava s još jednim udarcem, slabom potražnjom zbog koje će proizvodnja više modela u Europi biti privremeno zaustavljena. Na popisu se posebno ističe Alfa Romeo Tonale, kompaktni SUV koji je trebao biti nositelj rasta marke, ali se pokazao kao razočaranje. Iako je Alfa Romeo u prvoj polovici 2025. zabilježio rast prodaje od više od 30 posto, upravo je Tonale postao "slaba karika" u ponudi.

image

Alfa Romeo Tonale

Darko Tomas/CROPIX

Prema podacima Dataforcea, prodaja Tonalea u Europi od siječnja do kolovoza pala je za čak 42 posto, na svega 10.840 vozila. Ni u SAD-u nije bolje, Alfa je prodala samo 1156 primjeraka u prvih šest mjeseci, što je pad od 28 posto. Njegov blizanac Dodge Hornet prošao je još gore, s padom od 52 posto. Nije iznenađenje da je Stellantis odlučio privremeno, od 29. rujna do 10. listopada, ugasiti trake u Pomiglianu, gdje se proizvode oba modela.

Situacija dodatno pokazuje koliko je Tonale ostao ispod očekivanja. Kada je 2022. predstavljen, najavljivan je kao spasitelj marke, model koji će spojiti talijanski dizajn i Stellantisovu tehnologiju. No kombinacija prosječnih voznih osobina, neuvjerljivog položaja između "premiuma i mainstreama" te jake konkurencije učinila je svoje. Redizajn je zakazan za jesen, ali veliko je pitanje može li kasna intervencija promijeniti sudbinu ovog SUV-a.

image

Fiat Panda

Darko Tomas/CROPIX

Pomigliano neće mirovati samo zbog Tonalea. Stara Fiat Panda i dalje se proizvodi, no i njezina je prodaja u padu. Između siječnja i kolovoza prodano je 84.793 primjerka, pet posto manje nego lani. Zbog toga će i proizvodnja Pande stati na tjedan dana, od 29. rujna do 6. listopada.

Slično je i u francuskom Poissyju, gdje se proizvode Opel Mokka i DS3. Od 13. do 31. listopada i te će linije biti ugašene. Razlog je isti, prilagodba proizvodnje "izazovnom tržištu" u Europi, kako je Stellantis službeno objasnio.

image

Opel Mokka

Opel

Podaci ACEA-e pokazuju da je Stellantis u prvoj polovici godine prodao 1,19 milijuna automobila, što je pad od 8,1 posto u odnosu na isto razdoblje 2024. godine. Opel, Citroën, Fiat, DS i Lancia su zabilježili minuse, dok su Peugeot, Jeep i Alfa Romeo zabilježili blagi rast. Kod Alfe situaciju donekle spašava novi Junior, mali SUV koji je već prikupio više od 45.000 narudžbi u 38 država.

Njemački Auto Motor und Sport dodatno je uzburkao duhove objavom da kineski proizvođači pokazuju interes za kupnju Alfe Romeo. Iako konkretni izvori nisu navedeni, sama ideja nije nevjerojatna. Kineske kompanije već su kupile talijanske moto-marke poput Benellija i Moto Morinija. Alfa, sa svojom stoljetnom poviješću i globalno prepoznatljivim imidžem, bila bi iznimno privlačan "trofej". Za sada iz Stellantisa demantiraju tvrdnje o prodaji lLfe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2025 21:05