U Njemačkoj je tiho zatvoreno jedno od najposebnijih poglavlja Fordove povijesti. Posljednji Focus sišao je s proizvodne trake u gradu Saarlouisu, završivši priču koja je započela 1998. i iznjedrila milijune prodanih primjeraka. Ford se o prestanku proizvodnje još nije službeno oglasio, ali radnici su njegov odlazak opisali kao bolan i tužan, i teško ih je ne razumjeti, jer s Focusom odlazi i velik broj njih.
Sudbina same tvornice, koja je od 1970. proizvodila Escort i kasnije Focus, je neizvjesna. Prije dvije godine Ford je objavio da traži investitora koji bi preuzeo objekt i radnike, te je u lipnju 2023. potpisao neobvezujući sporazum s potencijalnim partnerom. No investitor se povukao nakon dubinske analize, a potraga za rješenjem nije dala plod. Za sada se u ovoj tvornici planiraju proizvoditi dijelovi za automobile, no uz mnogo manji broj zaposlenih nego ranije.
U međuvremenu, europska podružnica Forda nosi se s padom prodaje, rezovima i posljedicama neuspjelog partnerstva s Volkswagenom. Novi predsjednik Ford of Europe, Jim Baumbick, preuzima kormilo u trenutku kad marku pritišću strateške odluke, između ostalog treba li nova Universal EV Platform, originalno razvijena za pick-up u SAD-u, postati temelj novih europskih modela? Ako ne, ostaje li jedini izlaz dublje povezivanje s Volkswagenom? Takav scenarij nije nezamisliv. Prema Autonewsu, Ford bi čak mogao ponovno oživjeti Fiestu, ali na osnovi Volkswagenovog ID. Pola, baziranu na MEB Entry platformi i s cijenom nižom od 25.000 eura. Time bi se popunila rupa u ponudi koju su ostavili Fiesta i Focus.
Još jedan već najavljen projekt dodatno potvrđuje smjer u kojem Ford razmišlja. U Valenciji će 2027. krenuti proizvodnja novog "multi-energy" modela, kompaktno-srednje klase. Navodno će nuditi i hibridne i električne izvedbe te dijeliti komponente s Kugom kako bi se smanjili troškovi.
Focus je u Europi godinama bio više od automobila. Bio je primjer uživanja u vožnji u kompaktnoj klasi, često i tehnološki pionir. Njegov kraj zato je vrlo simboličan za Ford i djeluje kao primjer šire transformacije Forda, od proizvođača koji je nekoć živio od "automobila za vozače", do brenda koji se sada bori za stabilnost u eri elektrifikacije s modelima koje tržište nije dobro prihvatilo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....