Volkswagenovi kabrioleti bili su konstanta europskih cesta još od kasnih 70-ih, kroz generacije Golfa, nove Bube, model Eos i naposljetku T-Roc. No nakon 45 godina, stigao je trenutak koji se dugo najavljivao: T-Roc Cabrio izlazi iz ponude.
Iako je između gašenja modela Beetle Cabrio i pojave T-Roca postojao kratki vremenski procjep, razlika je u tome što ovoga puta nema apsolutno nikakvih planova za nasljednika. A s obzirom na stanje tržišta kabrioleta, teško ga je i očekivati. Kabrioleti pristupačne cijene rapidno nestaju, prodaja pada već više od desetljeća, a proizvođači bez iznimke svoje resurse prebacuju u elektrifikaciju i SUV-modele, kategorije u kojima većina kupaca danas troši novac.
T-Roc Cabrio pojavio se 2019. kao neobičan odgovor na gašenje klasičnih kabrioleta. Volkswagen je hladne glave skinuo krov SUV-u, zaključivši da se demografija kupaca SUV-ova i tradicionalnih kabrioleta dovoljno preklapa da projekt ima smisla. I bio je u pravu, unatoč nišnoj ulozi, model je u Europi postao jedan od najprodavanijih kabrioleta, a posebno su ga voljele vole rent-a-car tvrtke koje su i dalje trebale atraktivan otvoreni automobil za turiste. Zbog malenog broja konkurenata, T-Roc Cabrio je često završavao visoko na ljestvicama prodaje.
Proizvodnja se i dalje odvija u Osnabrücku, u pogonu koji je godinama bio dom Volkswagenovih otvorenih modela. No i ta će linija uskoro stati. Prva ga je sada otpisala Nizozemska gdje auto od 26. studenoga više nije moguće naručiti. Druge države će slijediti uskoro kako se zalihe budu trošile.
Šira slika je neumoljiva. U Europi se danas prodaju tek rijetki otvoreni modeli, uglavnom skupi ili sportski, dok pristupačnih gotovo da više i nema. Tržište koje je nekoć bilo živo i raznoliko, s kabrioletima u svim klasama, svelo se na simbolične brojke. Potražnja je preslaba da bi opravdala razvoj potpuno nove generacije, a prijelaz na električna vozila samo ubrzava kraj, jer izrada električnog kabrioleta zahtijeva dodatna ulaganja, manju strukturalnu krutost i baterije koje otežavaju ideju laganog, otvorenog automobila.
Može li se Volkswagen ikada vratiti otvorenim modelima? Ako i da, vjerojatno jedino kroz električni auto možda jednog dana kao svojevrsni emotivni povratak Bube ili Golfa. Ali zasad, s odlaskom T-Roc Cabrio modela, polako završava jedna od najdužih tradicija marke, a europsko tržište ostaje bez još jednog kabrioleta koji je prkosio trendovima sve dok je mogao.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....