SUMRAK CIJELE KLASE

Kraj tradicije duge 45 godina: Volkswagen uskoro više neće nuditi kabriolet

Potražnja je preslaba da bi opravdala razvoj potpuno nove generacije, a prijelaz na električna vozila samo ubrzava kraj

Volkswagen T-Roc Cabriolet

 Volkswagen
Potražnja je preslaba da bi opravdala razvoj potpuno nove generacije, a prijelaz na električna vozila samo ubrzava kraj

Volkswagenovi kabrioleti bili su konstanta europskih cesta još od kasnih 70-ih, kroz generacije Golfa, nove Bube, model Eos i naposljetku T-Roc. No nakon 45 godina, stigao je trenutak koji se dugo najavljivao: T-Roc Cabrio izlazi iz ponude.

Iako je između gašenja modela Beetle Cabrio i pojave T-Roca postojao kratki vremenski procjep, razlika je u tome što ovoga puta nema apsolutno nikakvih planova za nasljednika. A s obzirom na stanje tržišta kabrioleta, teško ga je i očekivati. Kabrioleti pristupačne cijene rapidno nestaju, prodaja pada već više od desetljeća, a proizvođači bez iznimke svoje resurse prebacuju u elektrifikaciju i SUV-modele, kategorije u kojima većina kupaca danas troši novac.

image

Volkswagen T-Roc Cabrio

Volkswagen Hrvatska

T-Roc Cabrio pojavio se 2019. kao neobičan odgovor na gašenje klasičnih kabrioleta. Volkswagen je hladne glave skinuo krov SUV-u, zaključivši da se demografija kupaca SUV-ova i tradicionalnih kabrioleta dovoljno preklapa da projekt ima smisla. I bio je u pravu, unatoč nišnoj ulozi, model je u Europi postao jedan od najprodavanijih kabrioleta, a posebno su ga voljele vole rent-a-car tvrtke koje su i dalje trebale atraktivan otvoreni automobil za turiste. Zbog malenog broja konkurenata, T-Roc Cabrio je često završavao visoko na ljestvicama prodaje.

Proizvodnja se i dalje odvija u Osnabrücku, u pogonu koji je godinama bio dom Volkswagenovih otvorenih modela. No i ta će linija uskoro stati. Prva ga je sada otpisala Nizozemska gdje auto od 26. studenoga više nije moguće naručiti. Druge države će slijediti uskoro kako se zalihe budu trošile.

image

Volkswagen T-Roc Cabrio

Volkswagen Hrvatska

Šira slika je neumoljiva. U Europi se danas prodaju tek rijetki otvoreni modeli, uglavnom skupi ili sportski, dok pristupačnih gotovo da više i nema. Tržište koje je nekoć bilo živo i raznoliko, s kabrioletima u svim klasama, svelo se na simbolične brojke. Potražnja je preslaba da bi opravdala razvoj potpuno nove generacije, a prijelaz na električna vozila samo ubrzava kraj, jer izrada električnog kabrioleta zahtijeva dodatna ulaganja, manju strukturalnu krutost i baterije koje otežavaju ideju laganog, otvorenog automobila.

Može li se Volkswagen ikada vratiti otvorenim modelima? Ako i da, vjerojatno jedino kroz električni auto možda jednog dana kao svojevrsni emotivni povratak Bube ili Golfa. Ali zasad, s odlaskom T-Roc Cabrio modela, polako završava jedna od najdužih tradicija marke, a europsko tržište ostaje bez još jednog kabrioleta koji je prkosio trendovima sve dok je mogao.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 04:57