MOTOCIKLI

Stigla i treća verzija: Honda Forza sad i s dvocilindrašem od 745 ccm s korijenima iz Jazza

Osim što je dotjerao verzije 125 i 350, japanski je proizvođač obitelji maxi-skutera Forza dodao treće izdanje Forza 750
Honda Forza 750
 Honda

Zbogom Integra, hello Forza. Sredinom listopada japanski je proizvođač odlučio u mirovinu poslati svoj zastarjeli i ne pretjerano uspješni maxi-skuter NC750D Integra, mješanca motocikla i skutera kao i preostala dva modela iz obitelji NC750 (naked S i adventure X), a ulogu najsnažnijeg maxi-skutera u ponudi povjeriti novom članu superuspješne obitelji Forza, cijenjene diljem Europe još od prvog pojavljivanja 2001. Riječ je o novoj Forzi 750.

image
Honda Forza 750
Honda

Premda ciklistiku dijeli sa serijom NC750, Forza 750 izgleda kao pravi maxi-skuter, ništa manje uvjerljiv od Yamahe T-Max, BMW C650 GT ili Suzukija Burgman. Široko i nisko sjedalo (79 centimetara od tla), sjajna zaštita od vjetra i kiše, veliki kotači (17 cola sprijeda i 15 straga), visoko postavljen i blago povijen upravljač, automobilska instrumentna ploča, obilje prostora za noge i u prtljažniku, u koji stane integralna kaciga, a opremljen je i USB-priključkom.

image
Honda Forza 750
Honda

Kao i preostalo dvoje članova obitelji NC750, pokreće ju poznati dugohodni redni dvocilindraš razvijen iz automobilskog četverocilindraša za Hondu Jazz. Vodom hlađeni twin s osam ventila i jednim bregastim vratilom u glavi razvija lijepih 58,6 KS pri 6750 okretaja, uz 69 Nm okretnog momenta pri niskih 4750 okretaja. Sasvim dovoljno za gradsku vožnju - prema tvrdnjama proizvođača 50 metara iz stajanja prevali za samo 3,9 sekundi, a pri u gradu najčešćih 60 km/h motor se vrti na samo 2500 okretaja.

image
Honda Forza 750
Honda

Pritom neugodne vibracije poništavaju osovine za uravnoteženje (ne i ugodno pulsiranje kao posljedicu radilice na 270 stupnjeva). Japanski maxi-skuter ne treba izbjegavati ni autocestu, gdje također prema tvrdnjama proizvođača dostigne krajnjih 168 km/h. Premda nije lagan - sa svim tekućinama teži priličih 235 kilograma - tvornica jamči rekordno nisku potrošnju od svega 3,6 litara za 100 kilometara, što znači da s jednim spremnikom od 13,2 litre prevali lijepih 370 kilometara.

image
Honda Forza 750
Honda

Vozač pritom zahvaljujući elektronički upravljanom gasu može birati između četiri načina rada motora i mjenjača (Standard, Sport, Rain i User), kao i tri kontrole proklizavanja (HSCT). S tim je programima povezan i rad serijskog mjenjača s dvjema spojkama (DCT), kojeg je Honda samo na europskom tržištu u proteklih deset godina od pojavljivanja 2010. prodala u čak 140.000 primjeraka.

image
Honda Forza 750
Honda

Cjevasti čelični okvir i ovjes s upside-down prednjom vilicom i monoamortizerom straga - kao i kotače od 17 cola sprijeda i 15 straga - Forza 750 dijeli s ostalim modelima iz serije NC750, odnosno X-ADV, a sprijeda je sad dobila dva diska od 310 milimetara s 4-klipnim radijalnim kliještima.

image
Honda Forza 750
Honda

Forza već iz tvornice u talijanskoj Atessi dolazi opremljena diodnim svjetlima, a žmigavci služe i kao upozorenje na opasnost od naleta u slučaju naglog kočenja (kao kod automobila, pri najmanje 53 km/h). O cijenama još nema govora, ali pretpostavljamo da će Forza 125 stajati kao i dosad 37.500 kuna, 350 će neznatno poskupiti (oko 48.000 kuna), dok bi se cijena najsnažnije nove Forze 750 trebala kretati oko 80.000 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. ožujak 2024 20:50