TRŽIŠTE

Što se kupovalo u prvih 6 mjeseci: prodaja u porastu, Vitara pravo iznenađenje

U prvih pola godine registrirano je 26.387 novih auta, odnosno čak 4812 primjeraka ili 22,3 posto više nego godinu ranije, a najprodavaniji je Renault Clio. No, pravi hit je Vitara kao prvi izbor privatnih kupaca
 Arhiva Auto kluba

Hrvatska polako izlazi iz krize, često se čuje iz usta političara i ekonomskih stručnjaka. Je li doista tako? Statistika prodaje novih vozila govori da - jest. U šest mjeseci, naime, registrirano je čak 26.387 novih osobnih vozila, odnosno 22,3 posto više nego lani, a više kupaca pronašla su i laka gospodarska vozila - novih je registrirano 3234, odnosno 16,7 posto više. I sve to unatoč ponovno pojačanom tempu uvoza rabljenih, kojih je dovezeno 26.337 (+29,1 posto).

I još jedan detalj - ovo je već četvrto polugodište s rastom prodaje zaredom. U odnosu na pretprošlu 2014. broj registracija veći je za lijepih 24,9 posto, a prema mršavoj 2013. čak 71,5 posto! Veći broj novih vozila na cestama ponovno treba zahvaliti, kao i posljednjih godina, prvenstveno kategoriji poslovnih kupaca, koji s udjelom od nikad većih 71,7 posto zapravo i drže tržište na životu. Postotak privatnih kupaca tako je spao na 28,3 posto, ali i tu treba biti oprezan.

Dio privatnih kupaca, mali doduše, kupuje putem leasinga ili kredita, a takva se kupnja također vodi kao poslovna, s obzirom da je formalni vlasnik vozila leasing društvo, odnosno banka. Prodaja je, nema sumnje, rasla i na valu odlično posjećenog Zagreb Auto Showa, čije pozitivne učinke nakon travnja složno potvrđuju i prodavači. A što se kupovalo?

Naše liste daju pregled po klasama i strukturi, a ukupno uzevši, Volkswagen je samo potvrdio status najpoželjnije marke. Smjena je međutim, obavljena među modelima, gdje je na lidersku poziciju zasjeo Renault Clio, a kao najveći hit zapravo se istaknula Suzuki Vitara. Prodana je u čak šest puta većoj količini nego 2015., a postala je i daleko najpopularniji izbor privatnih kupaca. Veliki prodajni preporod su doživjeli i Hyundai i30 i Ford Focus, dok su među markama najviše rasli Suzuki, Ford, Hyundai, Toyota, Mercedes i BMW.

Ukratko

56,6

posto udjela drže dizelaši, najmanje u zadnjih nekoliko godina. Benzinci su porasli na 42 posto

375

prodanih auta ima alternativni pogon. Hibrida je 175, tvorničkih plinaša 157, a električnih 43

PRIVATNI KUPCI

1 Suzuki Vitara 519

2 Renault Clio 285

3 Dacia Sandero 233

4 Opel Astra 224

5 Opel Corsa 203

5 VW Golf 203

7 VW Polo 183

8 Toyota Yaris 178

9 Peugeot 208 166

10 Mazda 3 160

11 Hyundai i30 158

12 Kia Ceed 149

13 Kia Sportage 141

14 Škoda Fabia 120

14 Renault Captur 120

16 Peugeot 2008 116

16 Toyota Auris 116

18 Renault Megane 112

19 Hyundai i20 111

20 Dacia Duster 110

POSLOVNI KUPCI

1 VW Golf 1158

2 Ford Focus 1111

3 Renault Clio 1082

4 Škoda Octavia 1015

5 Opel Astra 979

6 VW Passat 638

7 Opel Corsa 600

8 VW Polo 590

9 Ford Fiesta 470

10 VW Up 430

11 Peugeot 208 354

12 Dacia Duster 341

13 Kia Ceed 333

14 Škoda Fabia 323

15 Peugeot 308 310

16 Hyundai i30 289

17 Suzuki Vitara 285

18 Seat Leon 262

19 Renault Captur 238

20 Dacia Sandero 211

Podaci: Promocija Plus

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 14:26