Prva polovica 2025. godine donijela je nova razočaranja za Audi. Iako su prihodi rasli, operativna dobit tvrtke pala je za čak 45 posto, na 1,1 milijardu eura. Operativna marža prepolovila se na 3,3 posto, dok je dobit nakon oporezivanja skliznula 37,5 posto, na 1,35 milijardi eura. Ipak, prihod od prodaje u iznosu od 32,6 milijardi eura donosi blagi rast od 5,3 posto u odnosu na prošlu godinu.
Glavni razlozi slabije profitabilnosti leže u vanjskim čimbenicima. SAD je uveo visoke carine na uvozna vozila, čak 27,5 posto, što je Audi koštalo oko 600 milijuna eura samo u ovom polugodištu. Nedavno dogovoreno smanjenje carina na 15 posto donosi određenu sigurnost, ali ne uklanja sav teret jer su carine ranije iznosile samo 5 posto.
Problemi se gomilaju i na kineskom tržištu, gdje je Audi zabilježio pad isporuka od 10 posto, na 288.000 vozila, dok je u Sjevernoj Americi prodano 99.000 automobila, što je pad od 9 posto. Troškove dodatno opterećuje restrukturiranje poslovanja, uključujući planirano ukidanje 7500 radnih mjesta u Njemačkoj, koje je dovelo do još 600 milijuna eura izvanrednih troškova.
Unatoč svemu, Audi bilježi i pozitivne trendove. Električni modeli pokazuju snažan uzlet, isporučeno je više od 101.000 potpuno električnih vozila, što je 32 posto više nego lani. U pojedinim državama rast je bio eksplozivan: 196 posto u Francuskoj, 86 posto u Nizozemskoj i 76 posto u Njemačkoj. Najtraženiji su Q4 e-tron s oko 45.000 primjeraka i novi Q6 e-tron s približno 36.000 isporuka.
Ukupno je Audi u prvoj polovici godine isporučio 783.531 vozilo, što predstavlja pad od 5,9 posto. Europa je pala za 4 posto, dok se Audijevo domaće tržište držalo stabilno s blagim rastom od 1 posto. Unatoč lošim vijestima, Audi je prilagodio svoju godišnju prognozu. Očekuje prihode između 65 i 70 milijardi eura, uz operativnu maržu od 5 do 7 posto i neto novčani tok u rasponu od 2,5 do 3,5 milijardi eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....