SPORT CHIC

TEST: DS 5 2.0 BlueHDi Najjači aduti: dizajn i motor

Dizajnerski dotjeran u brojnim detaljima, DS5 ponovno se nameće kao dostojan nasljednik legendarne Žabe

Ono što na prvi pogled djeluje kao uobičajeni redizajn na pola životnog puta u stvarnosti je završni korak prema stvaranju nove marke automobila. No, potez koji u današnje vrijeme na prvu djeluje kao ludost itekako ima svoju podlogu i računicu. Ideja o odvajanju DS-a od Citroëna i pretvaranja u zasebni brand, kod šefova PSA sazrela je te na kineskom tržištu krenula u realizaciju već prije par godina. Uspjeh na Dalekom istoku, gdje se unatoč kriznim vremenima luksuzni modeli prodaju kao kruh, bio je dovoljan signal da i ostali uskoče u vlak koji je već krenuo punom parom.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Dizajnerski dotjeran u brojnim detaljima, DS5 ponovno se nameće kao dostojan nasljednik legendarne Žabe. Automobil koji su osmislili talijanski stilist Flaminio Bertoni i francuski dizajner André Lefebvre i nakon 60 godina još uvijek izaziva divljenje. Hidraulički ovjes, upravljač, kvačilo i kočnice, ali prije svega originalan izgled prvog DS-a bili su daleko ispred svog vremena i stvorili dovoljno čvrste temelje za stvaranje nove zasebne marke. Kombinacija jedinstvenog stila i moderne tehnologije, na tragu slavnog pretka, pokazala se uspješnom i u novim vremenima. Na Starom kontinentu u protekle četiri godine 75 posto kupaca DS5 stiglo je izvan kruga standardnih kupaca Citroëna.

Novo lice prvi je znak prepoznavanja. Na kromiranoj rešetki Citroënove dvostruke strelice ustupile mjesto novom zaštitnom znaku, a sve je nadopunjenom redizajniranim prednjim odbojnikom. Prednja svjetla kombinacija su diodnih i ksenonskih lampi. Rješenje je to koje ne predstavlja vrhunac tehnologije, ali pažnju privlači izgledom. Uz to, u čast izvornog DS-a, na svim modelima prednja svjetla zakreću se s prednjim kotačima, za sigurnije skretanje. Jedan od originalnih detalja vanjštine, koji čini razliku, je i kromirani element koji spaja masku s prednjim krovnim nosačima.

Nekonvencionalna i inovativna rješenja vladaju i unutrašnjošću, koja pruža ugođaj avionske kabine, ali i traži period privikavanja na razmještaj prekidača. Standardni trodijelni krovni otvor unosi dodatnu dozu prozračnosti, ali ponuđeni prostor idealan je za četiri osobe i odmjerenu prtljagu. Završna obrada i materijali su bolji, ali još uvijek ne na razini Audija. Najveća novost je zaslon osjetljiv na dodir smješten na središnjem grebenu (serijska oprema paketa Sport Chic), s kojim je čak 12 prekidača postalo višak. Testni model bio je opremljen i head-up displejem u boji (2400 kn), na kojem se uz brzinu kretanja, projiciraju i upute navigacije, pa pogled rijetko morate uklanjati s ceste.

Dvolitreni BlueHDi motor sa 180 konja stari je znanac i najbolje od sebe daje na srednjim okretajima gdje 400 Nm okretnog momenta najbolje dolaze do izražaja. U kombinaciji s automatskim mjenjačem, koji potpisuje japanski Aisin, kvalitete motor još se bolje pokazuju, jer je njihov dotjerani automatik uglađen i mekanih prebačaja i zadovoljavajuće brz u sportskom programu. Nema poluga za izmjenu stupnjeva prijenosa na upravljaču, no s obzirom na turistički karakter automobila, nisu ni potrebne. Od tehničkih novotarija jedina novost su stražnji amortizeri, s kojima DS5 djeluje solidnije kroz zavoje. Istodobno zadržana je udobnost i DS5 je idealan partner za mljevenje kilometara s prilično niskim razinama buke u putničkom prostoru. Jedina neugodnosti donose ozbiljnije neravnine, koje uz krući ovjes u kombinaciji s 18-colnim niskoprofilnim kotačima ostavljaju snažnijeg traga, osobito na stražnjim sjedalima.

Testirani model s najboljim paketom opreme i ponekim dodatkom stoji vrlo ozbiljnih 348.408 kuna, ali u pitanju je pravi predsjednički primjerak, kojem uistinu malo toga nedostaje...

BLUEHDI 180

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1997 ccm

Snaga 181 KS pri 3750/min

Moment 400 Nm pri 2000/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 453 x 187 x 150,5 cm

Osovinski razmak 273 cm

Prtljažnik 468/1288 litara

Gume 235/45 R18

Težina 1615 kg

Ispuh CO2 114 g/km

Brzina 218 km/h

0-100 km/h 9,3 sekunde

Potrošnja 6,6 l/100 km

Cijena 319.550 kuna

S doplatama 348.408 kuna

OPREMA SPORT CHIC

• 18-colni alu-naplaci • automatska dvozonska klima • pristup vozilu i pokretanje bez ključa • senzor za brisače i svjetla • tempomat + limitator • parking senzori sprijeda i straga + kamera za vožnju • navigacija s dodirnim zaslonom • radio CD sa 6 zvučnika + bluetooth, Usb, Aux • analogni sat • putno računalo • krovni prozori • upravljač obložen kožom s komandama • prednje maglenke • prednja svjetla u kombinaciji diodnih i ksenonskih lampi + pokazivač smjera stupnjevitog paljenja • Star/Stop uređaj…

DOPLATE

• kožom presvučena sjedala • head-up displej • električno podesiva prednja sjedala s memorijom • metalik lak • dodatni metalni umetci u unutrašnjosti

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 03:50