nastupa panika?

Tmurni oblaci: Ovo su europski proizvođači auta koji će biti najviše pogođeni trgovinskim ratom s Kinom

Odgovor Kine na carine Europske unije direktno će pogoditi one proizvođače koji bilježe veliku prodaju na azijskom tržištu

BMW u Kini, ilustracija

 Profimedia
Odgovor Kine na carine Europske unije direktno će pogoditi one proizvođače koji bilježe veliku prodaju na azijskom tržištu

Mnogi europski proizvođači, poglavito oni premium modela iz Njemačke, velik dio tržišnog kolača ubiru upravo na kineskom tržištu. Nakon carina koje Europska komisija namjerava primijeniti na uvoz e-vozila iz Kine, velik broj europskih proizvođača mogao bi posrnuti u poslovanju.

Industrija posljednjih mjeseci upozorava na opasnost ovih trgovinskih prepreka za budućnost njezinog poslovanja u Aziji, pri čemu su njemački proizvođači najizloženiji mogućem carinskom ratu, pa su stoga i oni koji traže što skorije rješenje.

image

Mercedes, ilustracija

Alamy/Profimedia

Tako je npr. gigant Mercedes-Benz jedan od proizvođača s najvećim udjelom poslovanja u Kini. Svaki peti automobil koji Mercedes proda u Kini uvezen je iz Njemačke, pokazuju posljednji godišnji rezultati. Idemo nešto južnije do Münchena.

Tamo bi mogao u poteškoće u prodaji upasti i drugi njemački automobilistički div. BMW grupacija ostvaruje gotovo trećinu prodaje jedinica u Kini. Njemačka tvrtka ima 75 posto udjela u joint venture s China Brilliance Automotive, koji proizvodi automobile za Nijemce za prodaju u Kini i električni iX3 za izvoz u Europu.

image

BMW u Kini, ilustracija

Profimedia

Unutar strateškog plana grupe je proširiti tržišni udjel u Kini na 15 posto do 2030. godine i smanjiti troškove za 40 posto kako bi se mogli bolje natjecati s kineskim brendovima.

S druge strane imamo Porsche kod kojeg stvari stoje još gore. Njemački proizvođač sportskih automobila bilježi gotovo četvrtinu prodaje svojih vozila u Kini, barem su tako govorile statistike za prvo tromjesečje 2024. godine. Istodobno, švedski Volvo ima četiri posto kineske prodaje iz uvoza, a 10 posto profita bilježi u azijskom divu.

Kako stoje ostali EU koncerni. Grupa Stellantis ima manju regionalnu izloženost iako već razmatra dovođenje u Europu proizvodnje nekih od modela Leapmotor koje žele početi plasirati 2026. „Automobili Leapmotor mogu se sklapati u bilo kojoj tvornici Stellantis u cijelom svijetu, sve dok to ima ekonomskog smisla i proizvodnja određenih modela bit će premještena u Europu,” potvrdili su izvori proizvođača za Europa Press.

image

Porsche salon, ilustracija

Profimedia

Još jedan od europskih brendova grupe, talijanski Ferrari, prodaje 9 posto svojih vozila u Kini, a sva su uvezena. Spomenimo i Renault koji ima najmanji udio prodaje u Kini od svih europskih proizvođača, on u Kini posluje kroz dva zajednička ulaganja kao što su Jiangling Motors i Brilliance Auto, kao i Nissan, koji ima tržišni udio do 3 posto, prema posljednjim podacima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2025 21:51