NOVI SAVEZ

To bi moglo dobro funkcionirati. Alfa Romeo i Maserati udružuju snage da bi opstali: ‘Pred nama je mnogo posla‘

Nakon drastičnog pada prodaje, Maserati kreće u oporavak uz pomoć bratskog brenda iz Stellantisove obitelji

2023. Maserati MC20 Cielo

 Maserati
Nakon drastičnog pada prodaje, Maserati kreće u oporavak uz pomoć bratskog brenda iz Stellantisove obitelji

Nakon što je Maserati prošlu godinu zaključio s padom prodaje od čak 57 posto i svega 11.300 isporučenih automobila, u Stellantisu su odlučili da se stvari se moraju promijeniti. I to brzo. Iako je ranije bilo špekulacija da bi Stellantis mogao prodati Maserati ili ga čak ugasiti, koncern je sve to demantirao. Plan oporavka postoji, ali uključuje diskretnu pomoć iz vlastitih redova, odnosno Alfe.

image

Maserati GranCabrio Folgore

Maserati

Alfa Romeo, čija tržišna pozicija također nije bajna, uskočit će u pomoć Maseratiju. Kako je potvrdio Santo Ficili, aktualni izvršni direktor obiju marki, dvije će marke blisko surađivati na razvoju novih modela i optimizaciji resursa. Plan postoji, no još ga treba formalno potvrditi novi vrh Stellantisa, uključujući generalnog direktora Antonija Filosu, s kojim je sastanak zakazan za 23. lipnja.

image

2023. Maserati MC20 Cielo

Maserati

Iako se suradnja produbljuje, o spajanju marki nema govora. "Alfa je premium, Maserati je luksuz," podsjetio je Filoso u razgovoru za australski Drive, naglasivši da su pozicionirani različito i da se tako treba i ostati. Cilj je, kaže, pronaći sinergije gdje god je to moguće – u razvoju vozila, organizaciji, prodajnoj mreži, pa i u iskorištavanju proizvodnih kapaciteta u Italiji.

image

Alfa Romeo

Alfa Romeo

"U planu koji završavamo obrađujemo razvoj vozila, ali i organizacijsku strukturu, mrežu zastupnika i lokacije naših tvornica,” rekao je Filoso, ne skrivajući ozbiljnost zadatka koji je pred njim: "Ima mnogo posla."

image

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100 Anniversario

Alfa Romeo

Situacija za Maserati nije blistava. Proizvodi, tvrde u Stellantisu, nisu problem - problem je percepcija. Bivši šef koncerna, Carlos Tavares, priznao je da loš marketing i nejasno brendiranje stoje iza problema s prodajom. U međuvremenu je otkazan i električni MC20, jer je tvrtka shvatila da imućni kupci još uvijek više žele automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem. Novi Quattroporte, koji bi trebao zamijeniti i Ghibli, odgođen je za 2028. godinu. Ni Alfa Romeo ne pliva u mirnim vodama. Novi Stelvio i Giulia kasne, a izvorno zamišljeni kao isključivo električni modeli, sada će ipak dobiti i izvedbe s motorima na benzin. Taj zaokret u strategiji zahtijeva dodatni inženjerski rad i produžuje rokove.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. studeni 2025 07:37