Vremena u kojima je motor određivao karakter i popularnost automobila su, čini se, iza nas. Tako barem tvrdi Fordov zamjenik izvršnog direktora John Lawler, koji je na nedavnoj Bernsteinovoj konferenciji otvoreno izjavio kako pogonski sklop više nije ono što zanima većinu kupaca. Prema njegovim riječima, automobili su sve manje definirani snagom, obujmom ili momentom, a sve više tehnologijom, povezivošću i udobnošću.
"Ne mislim da potrošači danas razmišljaju o pogonima kao prije 30 godina. Nekoć su motori, konjske snage, obujam i okretni moment bili srž identiteta vozila. Danas toga više gotovo da i nema", kazao je Lawler, sugerirajući da se ukusi i prioriteti potrošača radikalno mijenjaju.
Iako ova izjava možda zvuči kao hereza za prave zaljubljenike u automobile, teško je osporiti njezinu osnovu.
U eri sve strožih ekoloških propisa, sve manjih motora i sve većih poreza na emisije, prosječni kupac sve više gleda infotainment sustav, sigurnosne tehnologije i potrošnju, a sve ga manje zanimaju konjske snage ili broj cilindara.
Pritom treba imati na umu da entuzijasti nikada nisu činili većinu tržišta. No, čini se da je čak i ta niša sve manja. Današnji kupci, osobito oni koji biraju SUV vozila, više pažnje pridaju veličini prtljažnika, digitalnim zaslonima i sustavima asistencije u vožnji. U takvom okruženju motori gube simboličku važnost koju su imali devedesetih, kada su modeli poput GTI-a, V6 limuzina ili atmosferaca visokih okretaja još bili mainstream. Takva raznolikost danas je gotovo iščezla.
Unatoč tmurnim predviđanjima, postoje i tračci optimizma. Novi sportski modeli poput budućeg Honde Prelude u hibridnom izdanju pokazuju da postoji prostor za kompromis između performansi i ekologije. Sintetička goriva također se sve češće spominju kao moguća prijelazna rješenja, a Toyota već intenzivno razvija motore s unutarnjim izgaranjem na vodik. No, čak i uz te pokušaje, malo je vjerojatno da će se tržište ikada vratiti u eru kada je motor bio duša automobila. Umjesto toga, automobilski entuzijazam, ako uopće opstane, morat će se prilagoditi novim pravilima igre...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....