
Dok se mnogi vozači još uvijek teško mire s odlukom Europske unije da zabrani prodaju novih benzinaca i dizelaša nakon 2035., proizvođači se itekako ozbiljno pripremaju za tu novu i zapravo ne tako daleku realnost. Dapače, neki proizvođači su već sad otišli i korak dalje kad je riječ o borbi s emisijom štetnih plinova.
Renault si je, primjerice, zadao za cilj do 2040. u Europi, a do 2050. u cijelom svijetu postići gotovo potpunu ugljičnu neutralnost, odnosno smanjiti emisiju ugljikovog dioksida za čak 90 posto u odnosu na sadašnje brojke. I to ne mjereno na ispušnom loncu, već u cjeloživotnom ciklusu automobila.
Dakle, od kolijevke do groba, što uz naprednu konstrukciju i pogonska rješenja podrazumijeva intenzivno korištenje prirodnih ili recikliranih materijala, oporabu, kao i proizvodne procese koji se u potpunosti oslanjaju na obnovljivu energiju.
Utopija? Možda, no da je tako što itekako već sad moguće, barem dok se ne pita za cijenu, pokazuje koncept Renault Embleme, potpuno funkcionalni, 4,8 metara dugačak karavan s kojim smo se detaljno upoznali u Parizu. Nije, dakle, riječ o malom, perolakom i u praksi nepraktičnom prometalu koje ne može služiti za svakodnevnu vožnju.
Upravo suprotno, u Renaultu su željeli dokazati da je ovakav koncept moguć i u obiteljskom autu kompaktne klase. I čini se da su uspjeli. U suradnji s partnerskim tvrtkama osmišljen je održivi način proizvodnje svakog dijela, počevši od osnovnih sirovina potrebnih za izradu automobila (čelik, aluminij...), do specijalno razvijenih Michelinovih guma s niskim otporom kotrljanja, dobivenih bez da je posječeno i jedno drvo radi uzgoja kaučukovca.
Kako je rečeno, najmanji ugljični otisak ima materijal koji uopće nije upotrijebljen, pa ne čudi da se masa Emblema zadržala na 1750 kilograma, što je malo kad se zna kakav pogon ima ovaj aerodinamički izbrušen karavan (0,25).
Električni pogonski sklop, naime, predvodi 160 kW snažan elektromotor koji struju crpi iz ciljano male i lagane baterije od 40 kWh, dostatne za svakodnevnu vožnju, dok na duljim putovanjima u pomoć priskače vodikov gorivni članak, koji se napaja iz spremnika od 30 litara.
Prednost ovakvog rješenja, rečeno nam je, jest što se put od 1000 kilometara može savladati istom brzinom kao i s termičkim motorom, pri čemu 75 posto potrebne struje proizvodi gorivni članak, gotovo bez ikakvih štetnih emisija.
Ukratko
Renault Embleme neće u serijsku proizvodnju, no ovaj 4,8 metara dugačak laboratorij na kotačima svakako pridonosi razvoju održivih rješenja u proizvodnom lancu, koja će imati primjenu u novim modelima francuske tvrtke
U Parizu smo iz prve ruke saznali što je sve potrebno da bi automobil u cjeloživotnom ciklusu ispustio svega 5 tona CO2, odnosno čak 95 posto manje nego Captur s termičkim motorom
Potpuno funkcionalnom unutrašnjosti dominira široki, OpenR panoramski zaslon. Prilikom razvoja Emblema pomogli su i napredni simulatori F1 momčadi BTW Alpine, zaslužne za razvoj aktivnog stražnjeg difuzora
Clea Martinet, probitačna potpredsjednica Renaultove podružnice Ampere zaslužne za projekt Embleme, ne živi u oblacima. Održivost ima cijenu, a konkurentnost naspram Kine nije realna bez dodatnog dizanja carina, kaže
Otpor zraka veliki je neprijatelj učinkovitosti, pa su vanjski retrovizori zamijenjeni dvama kamerama ugrađenima u lukove blatobrana, brisači skriveni pod prednji poklopac, a električne ručice vrata uvučene u karoseriju
Komentari
0