FRANCUSKA RAKETA

U salone stigao vrući plug-in hibrid Peugeot 508 PSE od 360 KS s cijenom od 496.900 kn

Najbrži cestovni Peugeot ikad je stigao, a uz poticaje cijena se umanjuje za 40.000 kuna
Peugeot 508 Sport Engineered
 Peugeot

Prošlo je više od pet godina od kada je Peugeot, poznat po vrućim izvedbama svojih modela 1980-ih i 1990-ih, predstavio posljednji sportski model - kompaktni 308 GTi.

Od tada do danas se tržišni kontekst snažno promijenio: Europa je na dobrom putu prema općoj elektrifikaciji novih automobila u borbi protiv zagađenja zraka, brzine na autocestama i u gradovima već se debelo smanjuju, potpuno autonomna vožnja je sve bliže, pa sport i zabava u vožnji više nemaju smisla u daljnjem razvoju bilo kojeg proizvođača.

Ali ne i za Peugeot: uzevši sve to u obzir Francuzi su morali djelovati inovativno i hrabro kako bi danas ponudili sportski model, a riječ je o najsnažnijem serijskom Peugeotu u povijesti - 508 PSE (Peugeot Sport Engineered).

"Super 508" je plug-in hibrid koji kombinira četverocilindarski 1,6-litreni PureTech turbo benzinac od 200 KS i dva snažna elektromotora - po jedan na svakoj osovini (prednji od 110 KS, stražnji od 113 KS); a ima i veliku pogonsku bateriju da te motore opslužuje strujom koja im je potrebna za pružanje top performansi i omogući joj rad samo na električni pogon.

Pogonski sklop razvija ukupno 360 KS i okretni moment od 520 Nm, a taj spoj omogućuje gotovo trenutan odziv na gas. Brojke: od 0 do 100 km/h 508 PSE stiže za 5,2 sekundi dok najveća brzina iznosi 250 km/h (elektronički ograničena). Pritom vrijednost CO2 iznosi tek 42 grama po kilometru.

Inženjeri Peugeot Sporta prilagodili su karoseriju performansama kako bi postigli savršen spoj udobnosti i visokih performansi. Visina i tvrdoća ovjesa može se birati elektronski, odabirom između tri načina rada (Comfort/Hybrid/Sport), dok su tragovi prednjih kotača prošireni za 24 mm i stražnjih za 12 mm, a za sigurno zaustavljanje brinu se sjajne kočnice (prednji kočioni diskovi promjera 380 mm s četveroklipnim kliještima). Postavljeni su i serijski naplaci od 20 cola s gumama Michelin Pilot Sport 4S.

Nadalje, zahvaljujući elektromotorima pogon je svojevrsni 4x4 što uvijek osigurava optimalnu vučnu silu bez obzira na vremenske prilike.

Na središnjoj konzoli izravno se bira između pet načina vožnje: "Electric" za 100 posto električni pogon u potpunoj tišini s dometom od 42 km prema protokolu WLTP, "Comfort" koji je hibridni način s mekše podešenim ovjesom za udobnu vožnju i "Hybrid" način koji automatski odabire između rada termičkog motora i električnog motora ovisno o uvjetima u vožnji kako bi se postigla optimirana potrošnja. Iduća dva načina su "Sport" i "4WD"; prvi pruža najveću snaga od 360 KS za izniman užitak u vožnji kad benzinac osigurava punjenje baterije kako bi uvijek bila dostupna najveća snaga, a drugi najbolju vučnu silu na sve kotače u situacijama kada je prianjanje slabo.

Baterija ovog plug in hibrida za manje od 7 sati puni se preko standardne kućne utičnice 10A, za manje od 4 sata preko snažnije utičnice jakosti 16A, a manje je od 2 sata potrebno putem punionice Wall Box jakosti 32A.

Peugeot 508 PSE serijski dolazi sa svim sustavima za pomoć u vožnji koji su dostupni u gami: sa sustavom Night vision za bolju vidljivost noću, prilagodljivim tempomatom s funkcijom Stop & Go, sustavom pomoći za održavanje vozila u voznom traku, automatskim kočenjem u slučaju opasnosti... Tu su i standardni digitalni i-Cockpit, posebni upravljač ukrašenom trima linijama Kryptonite kao prepoznatljiv element linije PSE dok su na sportsko komforna sjedala presvučena presvlakama "confort-fit” od kože, 3D tkanine i Alcantare, a serijski je i vrhunski audiosustav Hi-fi FOCAL.

Najsnažniji Peugeot ikad u domaće salone stiže u svibnju 2021. godine, a poznate su i cijene: limuzinska izvedba do registracije stoji 496.900 kuna, a SW 507.900 kuna do registracije. Nije malo, no dobra je stvar da možete aplicirati za državne poticaje za električna i plug-in hibridna vozila u lipnju koji cijenu umanjuju za lijepih za 40.000 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 10:22