GLAVOBOLJA ZA MUSKA

Ubojica Tesle: Mercedes je večeras predstavio limuzinu s dosegom od 1000 kilometara!

Uz najaerodinamičniju karoseriju, EQXX donosi revolucionarnu sljedeću generaciju baterija - s anodama od silicija
 Mercedes-Benz

Revolucionarnu električnu limuzinu, koja će s jednim punjenjem prevaljivati čak 1000 kilometara, u Mercedesu su najavili još potkraj 2019. I održali su obećanje. Dvije godine kasnije na sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu predstavili su - istini za volju samo digitalno zbog novog vala pandemije - novi EQXX, Izgledom podsjeća na Concept IAA predstavljen još 2016.

image
Mercedes-Benz

Zasad, doduše, samo kao prototip s lažnim stražnjim vratima i sjedalima, ali s dosegom od 1000 kilometara prema novom standardu WLTP. Tajna je, prije svega, u najaerodinamičnijoj karoseriji na svijetu - koeficijent otpora zraka iznosi svega 0,17! Dosadašnji je rekord držao još jedan Mercedes, prošle godine predstavljeni EQS, s koeficijentom 0,20.

image
Mercedes-Benz

Tri desetinke možda se ne čine puno, ali svaka desetinka manje znači 2,5 posto dosega više - ukupno 7,5 posto, odnosno 58,5 kilometara u odnosu na EQS (780 kilometra dosega prema WLTP).

image
Mercedes-Benz

Nije, međutim, samo koeficijent otpora važan. Za ukupni otpor zraka podjednako je bitna i čeona projekcija, koja u slučaju novog EQXX iznosi manje od 2,2 četvorna metra, što je manje nego kod Smarta Fortwo (EQS mjeri čak 2,5 metara).

image
Mercedes-Benz

Najzanimljiviji dio automobila su, međutim, baterije nove generacije od 100 kWh. Više od 200 ćelija u četiri reda smješteno je u kućište od ugljičnih vlakana i ostataka sećerne trske, materijala kojeg Mercedes koristi i u Formuli 1.

image
Mercedes-Benz

Izrađene su u kineskoj tvrtki CATL, koja izrađuje i baterije za EQS, i to ručno, jer još ne postoji tehnologija izrade bateija s anodom od silicija.

image
Mercedes-Benz

Prednost? Čitava baterija zajedno s inverterom teži 495 kilograma, što je čak 30 posto manje nego u Mercedesu EQS.

Zbog toga je i težina ostala prilično suzdržana za jednu električnu limuzinu - svega 1750 kilograma, dvjestotinjak manje nego EQA. Stoga ne čudi što bi potrošnja prema standardu WLTP trebala biti ispod 10 kWh/100 km.

image
Mercedes-Benz

U unutrašnjosti u oči upada čak 111 centimetara širok zaslon s kraja na kraj. Nije, naime, riječ o trima zaslonima ispod zajedničkog stakla kao u EQS nego u jednom jedinom dimenzije 7680 x 660 piksela.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 03:16