NACRT ZAKONA

Veliki preokret! Euro 7 neće biti rigorozan, cilj je minimiziranje troškova

Lobiranje automobilskih proizvođača u Bruxellesu očito je urodilo plodom

Emisija CO2 (ilustracija)

 Profimedia

Za dva tjedna, 9. studenog, napokon bi trebali saznati kako će izgledati konačna verzija Euro 7 standarda koji regulira ekološke norme ispušnih plinova.

Prema dosadašnjim informacijama, zakonska regulativa trebala je biti radikalno izmjenjena i osjetno rigoroznija u odnosu na aktualnu, no prema friškim dokumentima koje je dobio Politico, moguć je i veliki preokret.

image

Emisija CO2 (ilustracija)

Guillaume Bonnefont/Zuma Press/Profimedia

Prema tom dokumentu, odnosno nacrtu zakona, Europska komisija vjerojatno neće zahtjevati dramatično smanjenje onečišćenja koje emitiraju automobili.

Kako navodi Politico, komisija je raspravljala o trenutnim geopolitičkim i gospodarskim okolnostima, ali i inflaciji:

‘Euro 7 može staviti neviđeni pritisak na lanac opskrbe automobilske industrije i smanjiti pristupačnost za potrošače. Zbog toga idemo na ‘minimiziranje‘ troškova povezanih s razvijanjem čišće tehnologije motora. Promjene bi trebale biti minimalne‘.

image

Emisija CO2 (ilustracija)

Profimedia

Takav rasplet bio bi velika pobjeda za automobilsku industriju, odnosno proizvođače, koji neće biti prisiljeni na velika ulaganja za smanjenje zagađenja u sljedećoj generaciji motora s unutarnjim izgaranjem.

Ionako se radi motorima koji bi se trebali ukinuti do 2035. godine.

Na istom tragu je i izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares koji je prije par dana rekao da EU7 treba u potpunosti izbaciti. Zašto? Tako da proizvođači automobila mogu pametnije trošiti novac negdje drugdje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 22:34