Trenutno se nalazimo i iznimno teškom razdoblju, a to na svojoj koži osjećaju i proizvođači automobila pred kojim se odjednom nalazi niz pravila i zahtjeva. O čemu točno govorimo? Prije svega, tu su novi (pre)strogi propisi prema kojima se u kratkom razdoblju od njih traži drastično smanjivanje prosječne emisije CO2 u floti, dok ih u suprotnom čekaju ogromne kazne. Stoga je potrebno razvijati nove tehnologije, ugrađivati nove filtere te nuditi sve više hibridnih i električnih modela. Spomenuti modeli naravno koštaju, a uz cijelu tu novu tehnologiju potrebno se baviti i pitanje (polu)autonomne vožnje.
Mercedes je među prvima krenuo u razvoj autonomnih modela kada je prije 5 godina predstavljen koncept "F 105 Luxury In Motion" koji je prikazivao kako bi mogao izgledati transport budućnosti. Ipak, čini se da u Mercedesu neće ići u tom smjeru. Novi izvršni direktor Ola Källenius vjeruje kako je važnije poslovati profitabilno nego biti prvi po pitanju inovacije što je potvrdio za Redaktionsnetzwerk Deutschland, a prenosi Carscoops.
"Prelazak u pružatelje mobilnosti stvar je prošlosti", rekao je glasnogovornik Mercedesa. “Ponovno ćemo se odmaknuti od toga. Ne možete zaraditi novac ponudama poput dijeljenja automobila. Naši ulagači ne očekuju samo prodaju, već i prije svega dobit. Glasnogovornik je dodao da Mercedes više nije uključen u utrku do autonomije razine 5, rekavši "Ne natječemo se ni u jednoj utrci koja više ne može pobijediti.", piše nadalje Carscoops.
Dakle, stvar je jasna - razvoj i liderstvo u ovom segmentu zahtijevali bi ogromne novčane izdatke, a pritom ne bi nužno donijeli profit i kao takvi nisu opravdani kod investitora i čelnih ljudi marke.
Redaktionsnetzwerk Deutschland zaključuje kako Källenius vjeruje da je za tvrtku važnije dosljedno donositi snažnu dobit, nego neumorno tragati za inovacijama.
Ipak, Mercedes je po tehnologiji u samom vrhu, što su dokazali sa novom S-klasom. Ovaj potez samo znači da car-sharing usluge i autonomnu vožnju ne vide u tako skorijoj budućnosti, a sigurno je na to utjecala cijela globalna situacija...Naravno, kada je u pitanju autonomna vožnja proizvođači će uvijek moći koristiti tehnologiju koju će razviti kompanije koje će se fokusirati isključivo na takvu tehnologiju, što će mnogima biti bolji (i isplativiji) način...