KOMPAKTNI MPV

VOZILI SMO BMW 2 Active Tourer Bavarski odgovor na Mercedes B-klase

Novi je BMW s prednjim pogonom platformu i motore naslijedio od Minija

Uz klasičnu samostojeću sobnu lampu i bocu vode, započela je prezentacija novog BMW serije 2 Active Tourer održana koncem kolovoza u Timmesljochu na samoj granici Austrije i Italije. No, kakve veze imaju lampa i boca s novim BMW-om? Odgovor na to pitanje je vrlo lagan - oba se ta predmeta mogu vrlo jednostavno i elegantno smjestiti u unutrašnjost prvog bavarskog monovolumena. Preklapanjem stražnje klupe i naslona prednjeg sjedala otvara se prostor dug 240 cm, a džepovi na prednjim vratima prilagođeni su dvolitarskim plastičnim bocama. Ništa novo ni revolucionarno, tek još jedan znak da su Bavarci debitanti u segmentu monovolumena. No, ono u čemu su pravi majstori i u čemu drugim mogu održati lekciju je kvaliteta izrade koju Active Tourer iskazuje iz svakog kuta i pregiba. Prostranost je iznenađujuća osobito u širinu i Active Tourer u tom segmentu nadmašuje konkurenciju koja je za Bavarce utjelovljena samo u Mercedesu B-klase.

U odnosu na asfalt sjedi se visoko, ali u odnosu na podnicu normalno i za upravljačem Active Tourera nemate osjećaj da sjedite u monovolumenu. Jedina zamjerka može se uputiti na središnji oslonac za ruke koji često zasmeta pri izmjenama stupnjeva prijenosa budući da je ručica mjenjača malo povučena unatrag. Osim što je u pitanju prvi monovolumen, Active Tourer ujedno je i prvi BMW s pogonom na prednje kotače. Uz konfiguraciju sve sprijeda (motor i mjenjač) uobičajena je pojava podupravljanja, odnosno proširivanja putanje pri svakom pretjerivanju. No, na zavojitim alpskim cestama to kod BMW-ova monovolumen nismo osjetili.

Nije bilo čak ni škripanja guma - očito je 13 godina proizvodnje Minija ostavilo traga u koncernu. Uostalom, Active Tourer je i nastao baš na platformi Minija, rastegnutoj i produženoj, a s Minijem dijeli i motore sa tri ili četiri cilindra, te ručne mjenjače. Isprobali smo varijantu pogonjenu dvolitarskim turbodizelskim motorom s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Ta kombinacija ne funkcionira idealno u novim uvjetima, motoru koji na niskim okretajima razvija 330 Nm ipak bolje odgovara automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa. Puno više zadovoljstva pruža precizan i direktan upravljač, te ovjes koji unatoč 18-colnim niskoprofilnim gumama pruža zavidnu dozu udobnosti i stabilnosti. Active Tourer već je u ponudi i na hrvatskom tržištu, a uz već spomenuti dizelski, kupcima su trenutno ponuđena i dva turbo benzinska motora (trocilindrični 1.5 sa 136 KS i četverocilindrični 2.0 sa 150 KS). Najzanimljivija je svakako dizelska izvedba koja u osnovnoj izvedbi stoji poprilično zahtjevnih 243.000 kuna.

218d ACTIVE TOURER

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1995 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 4000/min

Moment 330 Nm pri 1750-2250/min

Dimenzije 434 x 180 x 155,5 cm

Osovinski razmak 267 cm

Prtljažnik 468/1510 litara Masa 1450 kg

Brzina 205 km/h

0-100 km/h 8,9 sekundi

Potrošnja 4,1 l/100 km

Emisija CO2 109 g/km

OSTALI MOTORI

Benzinski 218i (136 KS), 225i (231 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 04:13