NOVI AUTOMOBILI

Vozili smo Citroen C5 Aircross Hybrid: Sjajan spoj performansi i ekonomičnosti uz top udobnost

Na međunarodnoj prezentaciji u Italiji vozili smo prvi model kojim Citroen otvara električnu eru i koji koristi tehnologiju grupe PSA
Citroen C5 Aircross
 Citroen

Citroen je u proces elektrifikacije zakoračio zaigravši na sigurnu kartu. Hibridnom plug-in tehnologijom Francuzi su opremili popularni C5 Aircross koji se od predstavljanja 2017. prodao u 250.000 primjeraka. Automobil nepogrešivog stila, iznimne praktičnosti i udobnosti, novim izdanjem proširuje lepezu svojih vrlina jer zahvaljujući hibridnoj tehnologiji uz solidne performanse nudi i vrlo skromnu potrošnju.

image
Citroen C5 Aircross
Citroen

Hibridni pogonski sklop, sličan je onom koji smo upoznali kod hibridnih verzija Peugeota 3008 i 508. Temelji se na četverocilindričnom benzinskom motoru s turbopunjačem 1.6 Puretech koji razvija 180 KS i elektromotoru sa 109 KS smještenom u sendvič između benzinskog motora i automatskog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa. Vozaču na uporabu sustav isporučuje ukupno 225 KS i 320 Nm što je dovoljno da za 9 sekundi ubrza od 0-100 km/h, dok je najveća brzina 225 km/h.

image
Citroen C5 Aircross
Citroen

No, uz vrlo zanimljivu učinkovitost. U čistom električnom načinu rada hibridni C5 Aircross prema tvorničkim deklaracijama sposoban je prevaliti oko 55 km uz najveću brzinu od 130 km/h, dok je prosječna potrošnja prema WLTP ciklusu 1,7 l/100 km. Baterije kapaciteta 13,2 kWh imaju jamstvo koje traje osam godina ili 160.000 km, a na standardnu kućnu strujnu mrežu napunit će se za sedam sati. Vrijeme punjenja smanjuje se na manje od dva sata uz pomoć opcijskog punjača od 7,4 kW.

image
Citroen C5 Aircross
Citroen

Zanimljive brojke koje Citroënovom SUV-u donose živahnost u kombinaciji s ekonomičnošću. Vožnja uz obale talijanskog jezera Como na električni pogon potrajala je gotovo 40 km, a kada je testna ruta krenula oštro u brdo, u igru je spremno uskočio benzinski motor.

Promjena koja nije ostavila traga prvenstveno zahvaljujući uglađenom benzinskom motoru, ali i automatskom mjenjaču, uvijek s pravovremenim izmjenama stupnjeva koji uz to vrlo rijetko pokazuje neodlučnost oko toga što treba učiniti. U svem ostalom C5 Aircross pokazao se u dobro poznatom svjetlu s naglašenim kvalitetama udobnosti i praktičnosti, primjerenim obiteljskom putničkom automobilu u kojim možete provesti puno sati za volanom bez stresa čemu doprinose i brojni sustavi pomoći u vožnji.

image
Citroen C5 Aircross
Citroen

Hibridni sustav „podebljao“ je stranu performansi, ali je u potpunosti zadržan izvrstan balans s udobnošću i komforom. Ovjes s hidrauličnim graničnicima u amortizerima savršeno upija neravnine i podsjeća na nekadašnje hidraulične ovjese. Ukupno gledano ovjes je mekan, ali osjećaj stabilnosti kontrole je neupitan.

Upravljač je lagan na uštrb preciznosti, ali to je izbor Citroena koji je i time dao prednost udobnosti. Prodaja hibridnog izdanja C5 Aircrossa u Hrvatskoj je započela sredinom listopada, a u ponudi su dva paketa opreme. U početnom paketu Feel do registracije stoji 307.017 kuna, a 326.747 u skupljem Shine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. listopad 2020 00:55