ENGLESKI OFF-ROADER

Vozili smo Land Rover Defender V8: luksuzni terenac težak 2,7 tona do stotke stiže za 5,2 sekunde

Sredinom godine Englezi su u novi Defender počeli ugrađivati i spektakularni V8 s kompresorom i 525 KS
Land Rover

V8 se, nakon više od tri desetljeća, vratio u Land Rover. I to u novi Defender, koji se prodaje iznad svih očekivanja - sredinom 2021. broj prodanih primjeraka premašio je 100.000. Lijepa brojka za automobil s početnom cijenom od najmanje 571.545 kuna. Stoga su si i mogli priuštiti V8.

image
Land Rover

Riječ je, dakako, o provjerenom 5,0-litrenom V8 s kompresorom s oznakom AJ, kojeg poznajemo iz Range Rovera i Range Rover Sporta, ali i Jaguara F-Pace SVR. Osmerocilindraš razvija 525 KS, uz okretni moment od čak 625 Nm pri samo 2500 okretaja, a s krajnjom brzinom od čak 240 km/h najjači je i najbrži Defender u povijesti Land Rovera. U kraćem izdanju s oznakom 90 do stotke sprinta za samo 5,2 sekunde, a samo dvije desetinke više potrebne su duljem izdanju 110. A engleski je off-roader težak čak 2,7 tona!

image
Land Rover

Čak i zvuči sjajno, premda je zbog danas važećih propisa o buci morao biti utišan, pa ne grmi iz četiriju ispušnih cijevi, nego iz tvornički ugrađenog hi-fija engleskog specijalista Meridiana, čijim je inženjerima pošlo za rukom sjajno oponašati zvuk kompresora.

image
Land Rover

V8 se od običnog Defendera izvana razlikuje po četverostrukim ovalnim ispušnim cijevima, plavim čeljustima 6-klipnih kočnih kliješta i aluminijskim naplacima od 22 cola. I može se dobiti samo u tri boje - sivoj, bijeloj i crnoj (prve dvije i u kombinaciji s crnim krovom).

image
Land Rover

Još je manje novosti u mat-crnoj unutrašnjosti. Tek kožom presvučena sjedala s detaljima od brušene kože i blještave, kromirane ručice za ručnu izmjenu stupnja prijenosa iza alcantarom presvučenog četverokrakog upravljača. I da, još i neizostavni osvijetljeni natpis na pragovima - Defender V8. Sve, dakako, serijski.

image
Land Rover

Inženjeri engleske tvrtke dotjerali su ovjes Defendera V8. Zahvaljujući broj većim stabilizatorima osjetno se manje naginje u zavojima nego obični, a elektronički diferencijal ograničenog proklizavanja pomaže mu na izlascima iz zavoja. Vozaču je pritom na raspolaganju i Dynamic, dodatni program sustava Terrain Response rezerviran isključivo za Defender V8.

image
Land Rover

Osmerocilindraš spontanije reagira na gas, zračni ovjes postaje tvrđi, upravljač direktniji, a daje i nijansu više slobode uređajima proklizavanja (TC) i zanošenja (ESP). Posljedica? Defender V8 radije skreće u zavoje zahvaljujući dodatnom senzoru na diferencijalu stražnje osovine i torque vectoringu, a prilikom brze promjene smjera ne naginje se pretjerano niti zanosi stražnjim krajem.

image
Land Rover

Još je ljepše što je i kao V8 s 525 KS ostao pravi off-roader. Zaključavanje diferencijala, redukcija prijenosa, podesiva udaljenost od tla, zadivljujući prilazni i silazni kutevi te prolazak kroz vodu dubine 90 centimetara - raspolaže svime čime i obični Defender.

Zasad je dostupan samo kao luksuzno opremljeni Carpathian Edition - kraći Defender 90 za 1,257.650 kuna i dulji Defender 110 za 1,316.150 kuna. Za utjehu, jedini pravi suparnik Mercedes-AMG G63 s 585 KS još je skuplji i kod nas stoji vrtoglavih 1,743.050 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. listopad 2021 09:02