80 GODINA ISTI

VOZILI SMO: MORGAN 4/4 Dvosjed koji nas vraća u 1936. godinu

Morgan 4/4 proizvodi se najduže od svih automobila, a može se kupiti, ili unajmiti i kod nas
 ANTE ČIZMIĆ/CROPIX

Na dogovor smo zbog gužve i nesreća na autocesti kasnili više od sata, no i ispričavanje i svaki drugi suvisli razgovor s Marlies Koessler iz austrijske tvrtke Morgan On Tour, koja odnedavno posluje u Hrvatskoj, stali su kad se pred nama, u splitskoj Lučici, ukazao dogovoreni 4/4. Razgovarat ćemo kasnije, sad idemo na vožnju!

Na okret ključa dvosjed se oglasio živahnim zvukom, kao da je pod poklopcem nešto puno snažnije od Fordovog 1,6-litrenog Sigma motora sa 110 KS i 132 Nm. No, nije sve u goloj snazi. Otpuštamo fly-off ručnu i iz hangara izlazimo oprezno, privikavajući se na tvrde papučice spojke i gasa te dugačak nos i stražnjicu odrezanu tik iza leđa. Nisko smo, pa imamo osjećaj da ćemo, izbaci li lijevu ruku nehajno preko vrata, noktima zagrebati po asfaltu...

Morgan 4/4 smatra se osnovnim modelom legendarne britanske marke (izuzmemo li atraktivni 3-wheeler koji se službeno registrira kao trokolica), a proizvodi se najduže od svih automobila na svijetu. S manjim izmjenana i doradama, od daleke 1936., što znači da uskoro slavi 80. rođendan. No, kad ga izvezete na cestu i date mu oduška, ne biste mu dali osam desetljeća. S masom od 800 kilograma, za dah vozačkih radosti dovoljan mu je već i spomenuti osnovni motor. Gdje god stanemo, dakako, privlačimo i poglede i pitanja.

U početku vozač automatski pokuša gledati u retrovizore, no to jednostavno nema smisla. Sigurnije je i lakše okretati se na sve strane i brzo prestrojavati, a isto vrijedi i za parkiranje. Sa 4,01 metrom, Morgan nije nezgrapan, ali dugačak nos može nakratko zbuniti. No, s krugom okretanja od 9,8 metara vrlo je spretan te traži tek više snage u rukama i nogama. Nema servoupravljača, nema servokočnica, nema čak ni ABS...

Sve to, kod nas koji smo već godinama razmaženi raznim dodacima, zahtijeva malo privikavanja. Ali isplati se, jer uz spomenuti zvuk i huk vjetra, sve je to dio doživljaja koji se ne zaboravlja. Isto vrijedi i za osjećaj brzine, koji je gotovo udvostručen - vozite li se 50 km/h, činit će vam se da idete barem 100, a vozite li 100, ne manje od 200 km/h. Do najvećih 185 km/h nismo stigli, ali ne sumnjamo da računica vrijedi i u tom slučaju...

Na koncu, Morgan se pod kožu zavlači brzo i neizbježno. Nakon dugo vremena družili smo se s automobilom koji nije vozio više nas nego mi njega. Da se razumijemo, 4/4 nije savršen - no korak više u tom smjeru čine već i Plus 4 sa 156 KS te Roadster sa 280 KS - ali je osebujan i nezaboravan. S paprenom cijenom od 543.750 kuna kod nas si ga priuštiti mogu tek rijetki, no dnevni najam (240 eura) ili barem na pet i pol sati (130 eura), ipak su dostupnije opcije. Ako si to možete priuštiti, pravac Split. Neće vam biti žao...

4/4 1.6

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, 1595 ccm

Snaga 82 kW/112 KS pri 6000/min

Moment 132 Nm pri 5000/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 401 x 163 x 122 cm

Osovinski razmak 244 cm

Gume 165/80 R 15

Brzina 185 km/h

0-100 km/h 8,0 sekundi

Ispuh CO2 143 k/gm

Masa 800 kg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. svibanj 2024 14:38