Najveći model

Vozili smo novi Bigster: Najambicioznija Dacia stigla u domaće salone, imamo sve detalje i cijene

Bigster u Hrvatskoj košta od 24.100 eura, što je znatno ispod prosjeka ove klase u kojoj većina konkurenata počinje od oko 30.000 eura

Dacia Bigster

 Dacia Hrvatska
Bigster u Hrvatskoj košta od 24.100 eura, što je znatno ispod prosjeka ove klase u kojoj većina konkurenata počinje od oko 30.000 eura

Prošle godine Dacia je premijerno prikazala svoj Bigster, a sada je ovaj model stigao i u Hrvatsku. Prve kilometre smo napravili na hrvatskoj premijeri na relaciji između Zagreba i juga Istre.

image

Dacia Bigster

Dacia Hrvatska

Bigster je izuzetno važan model za Daciju, te i iz same tvrtke ističu da je ovo revolucija za njih.

S njim se sve podiže na višu razinu, pa je tako Bigster najveća, najnaprednija, sli i "najluksuznija" Dacija ikada s obiljem nove opreme i tehnologije koju nikada nismo vidjeli u autu ove marke. Sve ovo je bilo i potrebno kako bi se auto nametnuo u C-segmentu, odnosno važnoj klasi kompaktnih SUV-ova u kojoj kupci ipak očekuju malo više od onoga što mogu pružiti dosadašnji auti ovog proizvođača.

No pritom Dacia nije zaboravila ni na cijenu koja je, tipično za rumunjsku marku, niska. Konkretno Bigster u Hrvatskoj košta od 24.100 eura, što je cijena znatno ispod prosjeka ove klase u kojoj većina konkurenata počinje s cijenama od oko 30.000 eura.

image

Dacia Bigster

Dacia Hrvatska

Bigster, očekivano, izgleda pomalo kao veliki Duster, no ima i dosta svojih dizajnerskih detalja i karakteristika koje ga dosta odvajaju od tog bestselera. Oblik slijedi svrhu, i na prvi pogled je jasno da su dizajneri imali zadaću iskoristiti svaki centimetar u ovom autu kako bi pružili što više prostora, što je i inače karakteristika Dacijinih auta.

Robusno oblikovan auto izgleda prilično dojmljivo, pogotovo u top opremi s najvećim 19-inčnim naplatcima i pripadajućim ukrasima. Ukupno gledano, auto je vizualno mnogo dojmljiviji od Dustera, i to ne samo dimenzijama.

image

Dacia Bigster

Dacia Hrvatska

Novi Bigster je dugačak 457 cm, širok 181 cm i visok 171 cm. Zapravo dužio je od Dustera samo 23 centimetra i viši pet centimetara, no izgleda mnogo veći. Modularna CMF-B platforma osovinskog je razmaka 2,7 metara, četiri centimetra većeg nego Dusterova. Bigster je jedan od najvećih auta u klasi, a to se vidi i u unutrašnjosti. Na stražnjem sjedalu ima čak 24 centimetra prostora za koljena i čak i dvometraši će tu pronaći dovoljno mjesta, kako za noge tako i za glavu.

image

Dacia Bigster

Dacia Hrvatska

Ogroman je i prtljažnik s obujmom od 700 litara. Najveći u klasi i zapravo obujmom na razini SUV-ova srednje klase. Ispod dvodijelne podnice, čija se jedna polovina može okomito postaviti kao dodatna konfiguracija prtljažnog prostora, dodatni su pretinci. Ipak, ne nudi se opcija da straga bude i treći red sjedala, što nam se čini kao pomalo čudna odluka. Iz Dacie su nam objasnili da im to nije bilo potrebno jer već imaju i Joggera sa sedam sjedala.

image

Dacia Bigster

Dacia Hrvatska

Što se tiče dizajna, unutrašnjost je jednim dijelom preuzeta iz Dustera, no nije ista. Po materijalima, koji su uglavnom tvrdi ali dobro izrađeni i sastavljeni Bigster ne razlikuje bitno od drugih Dacia, no po opremi predstavlja velik korak naprijed. Vrlo veliki panoramski krovni otvor, veliki 10-inčni zaslon s digitalnim instrumentima preuzet iz novijih modela Renaulta (nudi se i skromnija 7" verzija u slabije opremljenim modelima), automatska dvozonska klima, Hi-Fi sustav Arkamys 3D, djelomično podešavanje vozačevog sjedala na struju, adaptivni tempomat i električno otvaranje vrata prtljažnika neki su novi elementi po kojima se Duster distancira od drugih Dacija...

image

Dacia Bigster

Dacia Hrvatska

I u ponudi pogona Bigster donosi brojne novosti. Najzanimljiviji je novi hibrid sa 155 KS. Nevjerojatno, no ovaj novi pogon koji će se koristiti u velikom broju modela Renaulta i Dacie doživljava svoju premijeru upravo u jednoj Daciji, što je još jedan dokaz da je ova Dacia vrlo važan auto za čitavu Renault grupu. Pogon zamjenjuje hibrid sa 143 KS i 1,6-litrenim motorom. Ima novi benzinski 1,8-litreni motor sa 107 KS i 170 Nm s Atkinsonovim principom rada ventila, koji u sinergiji s elektromotorom (50 KS i 205 Nm) i pomoćnim generatorom (20 KS i 50 Nm) u konačnici istiskuje 155 KS. Rezultat su bolje performanse uz manju potrošnju i ispuh štetnih plinova.

image

Dacia Bigster

Dacia Hrvatska

Električni motori i jedinstveni multimode mjenjač bez spojke nisu mijenjani, no zato je podnice smještena je litij-ionska baterija kapaciteta 1,4 kWh koja zamjenjuje bateriju od 1,2 kWh. Veći kapacitet znači i veći udio vožnje samo na struju, u gradu i do 80 posto.

image

Dacia Bigster

Dacia Hrvatska

Prosječna potrošnja manja je do 40 posto u odnosu na standardni benzinski motor. Detaljnije brojke bit će objavljene kako će se bližiti trenutak prodaje. Prijenos snage ide preko MultiMode automatskog mjenjača, kakav imaju i hibridni Renaulti. Tijekom testnih vožnji uvjerili smo se da Bigster s ovim pogonom može biti zaista štedljiv, te uz laganu nogu na gasu u gradi u na otvorenoj cesti trošiti između 4 i 4,5 l/100 km, a na autocesti uz standardni tempo vožnje od oko 6 do oko 7 l/100 km.

image

Dacia Bigster

Dacia Hrvatska

Uz novi hibrid tu su još tri opcije, sve s 1,2-litrenim trocilindričnim motorom, dok dizela, kao i u Dusteru nema. Osnova je blaga hibridna verzija sa 140 KS, ručnim mjenjačem i prednjim pogonom. Verzija s pogonom na sve kotače, zanimljivo, ima manju snagu od 130 KS i samo ručni mjenjač. Treća verzija ovog motora je verzija sa 140 KS i pogonom na ukapljeni naftni plin. Ova verzija s napunjenim spremnikom benzina od 50 litara i plina od 49 litara može dati doseg i do 1450 kilometara. I dok tri prve verzije dolaze na tržište odmah, na plinsku varijantu ćemo morati još malo pričekati.

image

Dacia Bigster

Dacia Hrvatska

Isprobali smo verzije s hibridnim pogonom od 155 KS i 4x4 verziju sa 130 U vožnji se Bigster pokazao vrlo udobnim automobilom na svim podlogama koji je sposoban i za solidne dinamičke vozne karakteristike, doduše uz malo više naginjanja karoserije. Udobnost je dodatno naglašena neočekivano dobrom zvučnom izolacijom koja je puno bolja od onoga na što smo za sada navikli kod Dacije.

image

Dacia Bigster

Dacia Hrvatska

Dacia novi Bigster nudi u četiri razine opreme. Osnova je Essential, iznad te opreme je Expression, a na vrhu su dvije vrhunske verzije Extreme i Journey koje imaju jednake cijene ali su različito opremljene. U Daciji naglašavaju da je Extreme namijenjen ljubiteljima avanture sa svojim standardnim panoramskim krovom, modularnim krovnim nosačima, kontrolom spuštanja niz nizbrdicu, gumenim tepisima i sustavom 3-u-1 YouClip, dok je "Journey" više okrenut udobnosti putovanja sa svojom dvobojnom karoserijom, električno pokretanim stražnjim vratima i djelomično električno podesivim vozačevim sjedalom.

image

Dacia Bigster

Dacia Hrvatska

U Hrvatskoj Bigster košta od 24.100 eura. Za najjeftiniju 4x4 verziju valja izdvojiti 28.000 eura, a najjeftinija verzija s hybrid 155 pogonom košta 29.200 eura. Najskuplji Bigster košta 32.000 eura. Cijene za verziju s plinom još nisu objavljene, no iz Dacie su nam najavili da će biti identične onima s mild hybrid 140 pogonom, što bi ovu verziju moglo učiniti najprodavanijom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 00:33