ZVIJEZDA KLASE

VOZILI SMO NOVITET GODINE! OPEL ASTRA za klasu bolja od prethodne

Četvrta Astra, lakša je do 200 kila od stare i s novom platformom i motorima poletnija u vožnji
 Foto: OPEL

Beču, kamo smo doputovali kako bi preuzeli novu Astru te vožnjom do Bratislave prikupili prve dojmove, Opelov kompakt je među ostalim autima na parkiralištu i kasnije na cesti ostavljao dojmljiviji prizor nego pri ranijem statičkom otkrivanju u Zagrebu i Frankfurtu. Premda je zadržan prepoznatljiv stil, Astra je sad otmjenija i doima se rasnijom, odnosno dužom i širom nego dosad. A zapravo je kraća pet (sad 437) i uža pola centimetra (sad 181). Dojam jedino ne vara kad je u pitanju visina, manja za 2,5 cm (148). I nova platforma je konstruirana suprotno trendovima stalnog rasta, pa je i osovinski razmak 2 cm kraći nego prije (266).

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Spretna i efektna dizajnerska transformacija (aerodinamika je poboljšana sa 0,32 na 0,28), kojoj ritam izvana daje stražnji nosač krova uvijek u crnoj boji, snažno je prelivena i na unutrašnjost, koja nas je otprve oduševila prostranošću i izvedbom. Sjeli smo doduše, u primjerak s najskupljom opremom Innovation i masom doplata, što naglašava privlačan i pomalo otmjen dojam koji miriši na klasu više, ali bez obzira na to, zaboravite na Astru kakvu ste dosad poznavali. Prije svega, mjesta sad ima kao u priči. Napredak je posebno vidljiv straga. Materijali su još ugodniji nego dosad, a završna izrada je doslovce izvrsna. Nova Astra je dakle, dokaz polakog nestajanja granica između konfekcijske i premium lige, posebno uključimo li u priču lijepu količinu napredne opreme.

Nova generacija multimedijalnog sustava IntelliLink s 8-inčnim dodirnim zaslonom uključuje lagano spajanje s najnaprednijim pametnim telefonima i platformama Apple Car Play i Android Auto te svim njihovim sadržajima i aplikacijama. Tu je i uređaj OnStar, koji pri aktiviranju zračnih jastuka automatski zove pomoć, u slučaju krađe locira auto, uz niz drugih servisnih funkcija. Prvi aktivni kilometri za upravljačem također dokazuju jačanje uloge igrača za visoke dosege. Premda smanjenje ukupne težine za 120 do 200 kg (ovisno o verziji) nije nikakva senzacija, nego samo povratak u okvire kompaktne klase, promjena u vožnji se itekako osjeti. Oslobođena okova viška težine, Astra je poletnija i upravljivija, s izravnijim osjećajem na fino odmjerenom upravljaču, posebno u osvajanju zavoja, ali i običnom gmizanju gradom. Uživali smo u za klasu boljoj vožnji nego u starom modelu, posebice što su udobnost i tišina dignuti na najvišu razinu klase.

U brzoj vožnji zamijetili smo i veću preciznost mjenjača (5-stupanjski ide uz turbobenzinac 1.0 sa 105 KS i osnovni dizelaš 1.6 CDTI sa 95 KS, a 6-stupanjski uz sve ostale). Poznata formula ovjesa, straga polukrutog s Wattovom vezom nije mijenjana, ali je u detaljima fino tehnički dotjerana. Tko doplati 9120 kuna za novu generaciju diodnih svjetala tehnologije Matrix (Astra jedina u klasi ima takva svjetla), osvjedočili smo se, vožnja noću će mu biti poseban doživljaj. Diodna matrica sa 16 diodnih segmenata uključuje dugo svjetlo čim se izađe iz grada, a zatim automatski i stalno prilagođava duljinu i oblik snopa svakoj situaciji. U ponudi motora ima doslovce za svakog ponešto, ali s obzirom da su dokazano štedljivi 1,6-litreni dizelaši (95, 110 i 136 KS) poznati otprije, više pozornosti obratili smo novim benzincima.

Usisni i turbo 1,4-litreni (100, 125 i 150 KS) posve su novo konstruirani motori (promjera i hoda 74 x 81,3 mm umjesto 73,4 x 82,6 mm), uglađeni u vožnji, a najjači i s priličnom aromom snage. Rezanjem jednog cilindra dobiven je, pak, 3-cilindarski 1,0-litreni turbo sa 105 KS i baš taj nas je najviše zanimao. I opravdao visoka očekivanja. Drhtavog rada nema ni u praznom hodu, u normalnoj vožnji zvuk je kao kod 4-cilindraša, a karakteristično frktanje čuje se jedino kad ga se nagazi. Normalno drži ritam uobičajenog prometa, čak i s tri osobe, pa je novi u nizu dokaza kako mali turbo 3-cilindraši mogu odlično obavljati funkciju osnovnog motora. Nema dvojbe, nova Astra rasan je primjerak klase, na kojem će mnogi i dalje lomiti zube. Nova Astra dolazi u prodajne salone već 1. studenog. Cijene dizelaša počinju od 136.990 kuna (1.6 CDTI sa 95 KS), a benzinaca od 122.290 kuna (1.4 sa 100 KS).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 16:42