StoryEditor
NAJVEĆI SUV OPELA

VOZILI SMO: OPEL GRANDLAND X plijeni praktičnim rješenjima i prostorom, a u domaće salone stiže po cijeni od 156.400 kuna

Treći član obitelji X tehnološku podlogu dijeli s Peugeotom 3008, ali nastupa malo manje razigrano i malo više funkcionalno, a uz prostranu unutrašnjost zasad nudi tek po jedan benzinac i dizelaš
 Opel

Nakon sarajevske pretpremijere, a potom i predstavljanja na salonu u Frankfurtu, treći i najnoviji član obitelji X pokazao nam se i u dinamičkom smislu. Za oko 25 cm veći od Mokke i Crosslanda, Grandland prati dizajn na tragu spomenutih modela, no donosi i neke specifične znakove prepoznavanja, i izvana i u unutrašnjosti. Odgovor na pitanje koliko je uspješno pomirio eleganciju limuzine i robusnost SUV-a dat će svaki promatrač zasebno, no sigurno je da pritom neće ostati nezamijećen. Posebno ne ako, recimo, stigne uz opcijski dvobojni premaz ili panoramski stakleni prozor.

 

Foto: Opel

Unutrašnjost je uz osovinski razmak od 267,5 centimetara prostrana i prozračna, a armatura i instrumenti posloženi po sličnoj recepturi kao u Insigniji, s jasno odijeljenim modulima infotainmenta, klime i podešavanja podvozja. Dojam je pritom da se Grandland, za razliku od nekih drugih modela u klasi, primjerice, bratskoga Peugeota 3008, odlučio za malo manje razigran, a malo više funkcionalan pristup, što se i moglo očekivati, i što zapravo i ima smisla. Udobnost u vožnji na duže staze jamče poznata sjedala sa AGR certifikatom kao i sva sila komforne opreme, uključujući grijani upravljač, grijana sjedala sprijeda i straga… Tu su, dakako, i brojni sigurnosni i drugi pomoćni sustavi, uključujući upozorenje na frontalni sudar s automatskim kočenjem, i otkrivanjem pješaka, upozorenje na umor vozača, pomoć pri parkiranju, automatski tempomat..., pa ne čudi da je Grandlandu EuroNCAP upisao pet zvjezdica za sigurnost.

Opel
 

Prtljažnik se otvara pokretom noge, a prima od 514 do 1652 litre. U samoj vožnji karakter auta dosta ovisi o odabranoj motorizaciji, koja se trenutno sastoji od samo dvije opcije, obje serijski podržane start/stop uređajem. Benzinsku stranu pritom drži mali 1.2-litreni turbak sa 130 KS, koji u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa djeluje tiho i prilično uglađeno (u ponudi je i automatik). Za većinu dnevnih potreba bit će i više nego dovoljan, no za, primjerice, odlazak na more uz iskorištenu punu nosivost bolji će izbor biti 1,6-litreni CDTi sa 120 KS, s automatskim ili ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, kako vam drago…. Najavljen je i dolazak jačih motora i 8-stupanjskog automatika, pa i plug-in hibrida.

Snaga se na Grandlandu, inače, na podlogu prenosi samo putem prednjih kotača, no vozač zahvaljujući opcijskom sustavu IntelliGrip može birati između pet načina vožnje - Normal, Snow, Mud, Sand, ESP Off - koji u svim uvjetima osiguravaju optimalan kontakt s površinom, odnosno prilagođavaju raspodjelu momenta između prednjih kotača, mijenjaju mapu odaziva na gas te (uz automatik) optimiziraju šaltanje stupnjeva… Prvi je dojam dobar, a više ćemo moći reći ipak tek nakon što Grandland X isprobamo u Hrvatskoj, gdje stiže vrlo brzo i to s cijenama koje startaju na 156.400 kn.

Ukratko

Najveći Opel s X faktorom rastegnuo se na 448 centimetara no unatoč tome je sasvim zadovoljavajuće upravljiv u što smo se uvjerili u stotinjak kilometara odvoženih po Darmstadtu i okolici. Prepoznatljiv kokpit preuzima poznata rješenja i logičan raspored modula predstavljen još na Insigniji, s preglednim instrumentima i dodatnim naglaskom na kvaliteti izrade

Od pogonskih strojeva Grandland trenutno donosi tek 1.2-litreni benzinac sa 130 KS i dizelaš 1.6 CDTI sa 120 KS, sa 6-stupanjskim ručnim ili automatski mjenjačima. Izvedbe s pogonom na sve kotače nema, no tu je zato sustav IntelliGrip koji prilagođava raspodjelu momenta i odaziv na gas ovisno o tome je li podloga zasniježena, blatna, pjeskovita…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. lipanj 2020 09:32