TEHNOLOŠKI DOTJERANA

Vozili smo: Opel Zafira Ista kao nova Astra, no vozi se kao stara

Dizajnerski osvježena po uzoru na novu Astru, treća generacija njemačkog monovolumenana i dalje osvaja udobnošću i praktičnim rješenjima. Izvrsna je i na cesti, no masa od 1,7 tona osjeti se svaki put kad se stisne gas
 OPEL
Dizajnerski osvježena po uzoru na novu Astru, treća generacija njemačkog monovolumenana i dalje osvaja udobnošću i praktičnim rješenjima. Izvrsna je i na cesti, no masa od 1,7 tona osjeti se svaki put kad se stisne gas

Kao što vidite, nova Opel Zafira nije SUV. Niti će to biti. Razvoj većega terenca je neovisan projekt i neće utjecati na sudbinu postojećih modela. Posebno ne Zafire, koja od 1999. oduševljava kupce prostranošću i praktičnim rješenjima, a kao glavni adut donosi sustav Flex7, s trećim redom sjedala skrivenim u podnici prtljažnika... Već i prije nego smo sjeli u masivni, nakon četiri godine na tržištu tehnološki dotjeran monovolumen iz Russelsheima, domaćini su osjetili potrebu opovrgnuti novinarska nagađanja prema kojima će Zafira, pa i Meriva, u skoroj budućnosti postati off-roaderi. Od toga, znači, neće biti ništa...

Koncept tako ostaje isti, što znači da je vozaču i putnicima na 466 cm dužine cilj pružiti udobnost dnevnog boravka, čemu pomažu raskošna sjedala s kvalitetnom bočnom potporom, ali i čak 30 praktičnih utora i pretinaca iskopanih u svakom kutku unutrašnjosti. A dobro dođe i što se iza brojnih naslona za glavu, koji prilično ometaju pogled unazad i stražnju kameru čine gotovo obaveznim dijelom serijske opreme, skriva prtljažnik spreman porasti na čudesnih 1860 litara.


Koliko god sad osvježena Zafira pratila dizajn nove Astre te nudila skladniju unutrašnjost s manje prekidača i logičnije, nešto niže smještenim zaslonom multimedijskog sustava, za mesnatim, okomito postavljenim upravljačem u sjećanje više poziva prethodnu Astru. Nju je, naime, obilježila vječita borba s kilogramima, koji su nudili osjećaj masivnosti i sigurnosti, ali su ipak sputavali lepršavost i dodavali koji decilitar na potrošnju. Slično je i sa Zafirom, što i ne čudi obzirom da s prethodnom Astrom dijeli platformu...

Iako je čvrsta i stabilna u zavojima, u početku djeluje pomalo tromo. Masa se osjeća čak i u najsnažnijoj izvedbi pokretanoj turbobenzincem 1.6 Turbo od 200 KS i za upravljačem nemate dojam posebnog ubrzanja. Iako Zafira tada hvata stotku za sportskih 8,8 sekundi... Kako god, na cesti znatno uvjerljivije djeluje dizelaš 2.0 CDTI. Nabildan na 170 KS i 400 Nm bez napora se bori s karoserijom od gotovo 1,8 tona, a svidio se i tihim te iznimno uglađenih radom, ali i potrošnjom od prosječnih 6,5 litara. Čini se tako da je prava mjera za Zafiru, iako ne treba otpisati niti osnovni dizelaš 1.6 CDTI sa 120 KS, koji u ponudu dolazi u jesen. Četvrti motor u ponudi - 1.4 Turbo sa 140 KS - rijetko će se viđati, osim u kombinaciji s plinom.

Uz novu generaciju sustava Opel Eye, koja sama čita znakove, upozorava na sudar, pazi da ne izađete iz vozne trake i namješta duga svjetla, i sigurnost je na visokoj razini. Prodaja redizajnirano g modela počinje početkom listopada, a prema najavama od 2017. ponuda će uključivati i sustav OnStar, koji sam poziva pomoć u slučaju nesreće, a može poslužiti i kao Wi-Fi hot spot.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 08:06